RSS

Nuffnang

Celebrity News

sumber :-

Celebrity News


Senarai Laman Perkongsian Yang Di Tutup

Posted: 25 Jan 2012 09:19 AM PST


Ini merupakan senarai / status terkini laman-laman perkongsian yang telah bertindak menamatkan sebahagian perkhidmatan mereka bertitik tolak tindakan FBI terhadap Megaupload sebelumnya;
  1. 4shared: Mass deletion
  2. FileJungle (Owned by FileServe): Closed affiliate program, Mass deletion, Testing USA IP blocking
  3. FilePost: Started suspending accounts with infringing material (doing what Hotfile did)
  4. FileServe: Closed affiliate program, Mass deletion
  5. FileSonic (Owned by Fileserve): Closed file-sharing completely
  6. MediaFire: has started to delete files & accounts
  7. MegaUpload: Closed by FBI
  8. MegaVideo: Closed by FBI
  9. UploadStation (Owned by FileServe): Mass deletion, Testing USA IP blocking, losed affiliate program, Closed file-sharing completely (23 Jan)
  10. UploadBox: Closed, (UploadBox file hosting service is no longer available. All files will be deleted on January 30th. Feel free to download the files you store with UploadBox until this date.)
  11. Uploaded: Banned USA IP addresses
  12. VideoBB: Closed affiliate program, Mass deletion
  13. VideoZer: Closed affiliate program, Mass deletion
  14. Wupload: Closed affiliate program
  15. x7.to: Closed
ZoOM : So Hai Hai Bye...Bye.... Nak Buat macam mana....beli la yang original...



Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Zarynn Min Masih Belum Popular Macam Artis Lain

Posted: 25 Jan 2012 09:06 AM PST

NAMANYA mungkin tidak popular atau menjadi perhatian ramai seperti Noor Neelofa, Siti Saleha mahupun Puteri Sarah. Namun, pembabitan Noraszarinawati Tumin atau mesra dengan panggilan, Zarynn Min dalam lakonan bukanlah asing. Sudah banyak drama dan watak dilakonkannya sebagai anak seni.

Biarpun pembabitan itu sudah sedekad lamanya, tetapi pencapaian Zarynn untuk bakatnya diiktiraf dalam majlis anugerah tempatan masih belum kesampaian.
Namun, itu tidak sedikit pun membuatkan dia berputus asa untuk terus menyumbang keringat dalam industri seni.

Baginya, mungkin belum rezeki lagi. Bagaimanapun, Zarynn amat berbesar hati tatkala dia mendapat pencalonan di Asia TV Awards 2011 dalam kategori Pelakon Wanita Terbaik yang berlangsung pada 8 Disember lalu.

"Sekalipun tidak menang, saya sudah bersyukur sangat kerana nama dicalonkan.
Maklum sajalah, ia pencalonan pertama yang pernah saya terima sepanjang menjadi pelakon. Bahkan, kalau difikir siapalah saya untuk bersaing dengan pelakon hebat wanita dari negara Asia lain seperti Singapura dan Taiwan.
 
"Justeru, pencalonan itu nyata satu pengiktirafan besar yang boleh membantu menguatkan lagi kehadiran saya dalam bidang lakonan tempatan. Saya tidak mengharapkan kemenangan biarpun siapa yang tak mahu membawa pulang anugerah berprestij seperti itu.

"Namun, saya akur saingan dihadapi adalah sengit. Apapun, saya sudah cukup berterima kasih apabila nama dicalonkan. Menang atau kalah, adat bertanding kerana semuanya bergantung pada rezeki ditetapkan tuhan," kata Zarynn.

Me
nurut Zarynn, dia sendiri tidak pernah menyangka namanya mampu tersenarai dalam kelompok 'Top 5' di Asia TV Awards 2011 lalu berikutan dia tidak pernah dicalon dalam mana-mana anugerah di negara ini.

"Saya sedar nama masih tidak popular mana. Jadi, apabila mendapat tahu diri
tersenarai dalam Asia TV Awards 2011 tentulah sukar untuk mempercayainya.
Namun, saya memandang dari sudut positif iaitu juri sudah membuat penilaian.
Mungkin, ada kekuatan pada watak lakonan saya.

"Bahkan, pencalonan itu adalah permulaan yang bagus untuk perjalanan karier saya. Maklumlah, saya lebih cenderung melakonkan watak pelakon pembantu berbanding peranan utama. Justeru, mungkin selepas ini peluang saya lebih cerah dan lakonan makin menyerlah.

"Apapun, pembabitan saya dalam lakonan bukan untuk mengejar populariti atau anugerah. Saya berlakon kerana minat dan jika menang anugerah, itu adalah satu bonus pada diri ini. Namun, seperti saya katakan untuk meraih anugerah itu bergantung pada rezeki," katanya.

Tida
k terlalu cerewet dalam pemilihan watak, Zarynn berkata, sama ada peranan utama atau pembantu yang penting adalah sejauh mana seseorang pelakon itu mampu menjiwai karakter. Ujarnya dia sekadar memikirkan mahu memberi yang terbaik dalam setiap lakonannya.

Masih belum meraih sinar untuk membintangi filem, Zarynn berkata dia sedar sejauh mana kemampuan diri. Menurutnya, dia sudah bersyukur dengan tawaran berlakon drama yang diraih. Kata anak bongsu dalam keluarga ini, berlakon filem cabarannya lebih besar.

Katanya, dia bimbang apakah ada penonton akan menyaksikan lakonannya di layar perak nanti. Oleh itu, biarlah dia di tahap sekarang dan sekiranya ada rezeki
berlakon filem, dia takkan menolak. Apa yang penting, watak ditawarkan itu sesuai.

Selesa hidup bersendirian lagi, Zarynn berkata, buat masa ini dia selesa menumpukan sepenuh perhatian untuk memantapkan karier lakonannya dulu. Ujarnya, bukan dia tidak mahu berumah tangga dan berkeluarga, tetapi soal jodoh biarlah Tuhan yang menentukan. Sampai masa, takkan ke mana.

Info :Hmetro Online

ZoOM : Kurang Gossip memang lambat sikit nak naik dik...sabar ler ye...rezeki ada di mana-mana. Jangan naik kerana gossip panas macam artis Tutttttttttt... :)

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Harun Salim Bachik Nafi Letak Jawatan Presiden Seniman

Posted: 25 Jan 2012 08:59 AM PST

PETALING JAYA: Pelawak dan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Harun Salim Bachik menolak dakwaan dia bakal melepaskan jawatan itu kerana gagal melaksanakan perubahan besar sejak menggalas jawatan itu pada 2009.

Pemilik nama sebenar Haron Aminar Rashid Salim, 52, itu berkata dia berasa hairan dan kecewa dengan khabar angin yang timbul kerana boleh menjejaskan reputasinya sebagai ketua persatuan itu pada mata umum.

"Saya terkejut apabila dakwaan (meletakkan jawatan) ini timbul sedangkan saya tidak pernah berkata apa-apa atau memberikan sebarang kenyataan.
"Siapalah yang membawa mulut tentang perkara ini, walhal saya sendiri tidak tahu-menahu," katanya ketika dihubungi mStar Online, Rabu.

Harun dilantik sebagai Presiden Persatuan Seniman selepas menewaskan Datuk Mustapha Maarof dengan kelebihan 78 undian pada Mesyuarat Agung Tahunan pada 18 Disember 2009.

Harun memegang jawatan itu bagi tempoh tiga penggal yang dijangka berakhir pada hujung tahun ini.

Ketika ditanya pernah atau tidak terdetik perasaan kecewa dan terkilan sepanjang bergelar Presiden, Harun berkata perasaan kecewa apabila kepimpinannya dipertikaikan oleh ahli persatuan itu tidak pernah melunturkan semangatnya untuk terus menggalas tanggungjawab tersebut.

"Sejujurnya memang ada juga perasaan kecewa dengan kepimpinan saya sendiri dan perjalanan persatuan tetapi belum lagi sampai ke tahap hendak meletakkan jawatan.
"Jika sekalipun saya hendak meletakkan jawatan, ia tidak semudah yang diperkatakan kerana ia melibatkan semua ahli dan bukan keputusan individu," katanya.

Harun berkata kesetiaan terhadap persatuan itu tidak akan berganjak walaupun dia lagi memegang sebarang jawatan selepas ini.

"Tahun ini adalah tahun terakhir saya memegang jawatan presiden. Sekali pun saya tidak lagi menggalas jawatan presiden selepas ini, saya akan tetap sokong perjuangan Seniman.
"Sama ada berjawatan penting atau ahli biasa, ia tidak akan mengubah pendirian dan kesetiaan saya pada Seniman," katanya.
Info : Mstar

ZoOM : Sape la yang buat Onar ni, iskkk macam-macam la dunia artis di Malaysia sekarang ni. Kalau dengki 1001 cerita dan fitnah yang disebarkan dan dirancang.

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Steven Tyler Goda Peserta American Idol

Posted: 25 Jan 2012 08:55 AM PST


SELEPAS dikatakan cuba menggoda Jennifer Lopez dengan berbogel di depan penyanyi wanita itu, rupa-rupanya kenakalan Steven Tyler masih lagi berlanjutan apabila dia cuba memikat salah seorang peserta American Idol bernama Jennifer Diley pada satu uji bakat.

Menurut laporan Aceshowbiz.com, peserta tersebut yang mengenakan baju renang 'bikini' oleh Steve amat kecewa kerana terasa ditipu dengan kata-kata manis juri berkenaan.

Jennifer berkata, dia begitu yakin akan mendapat tempat untuk uji bakat seterusnya apabila Steven yang dipanggil Steve sering memuji kecantikan wajahnya selain memiliki tubuh badan yang menarik.

"Selepas menyanyikan lagu With You milik Jessica Simpson dan Hero yang dipopularkan oleh Mariah Carey, tak sangka pula dia mengkritik nyanyian saya.

"Malah dia sedikit pun tidak memuji saya seperti mana dia menggoda dan memuji tubuh badan saya ini," katanya.

Info : Mstar

ZoOM : NAsib baik dekat Hollywood kalau tak memang teruk kena hentam.. :)


Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Aznil Guna 9 Produk Kecantikan Wajah

Posted: 25 Jan 2012 08:21 AM PST

PETALING JAYA: Pengacara Aznil Nawawi mula terdedah dengan penjagaan wajah seawal usia 12 tahun dan sehingga sekarang telah menggunakan sebanyak sembilan jenis produk kecantikan.

Aznil berkata, pada usia tersebut dia sudah mula praktik menggunakan tiga jenis produk wajib iaitu pencuci, penyegar dan pelembap.

"Kebanyakan lelaki selalu menganggap remeh tentang penjagaan wajah mereka. Bagi mereka itu perkara yang leceh.

"Lain pula dengan saya yang sudah mula menjaga wajah pada usia muda. Jika dahulu hanya tiga produk sahaja, sekarang ini saya pakai sembilan jenis yang antaranya seperti krim mata, pemutih, serum, penegang kulit, dan pelindung matahari selain tiga pembersih utama pencuci, penyegar dan pelembap.

"Rasa muka ini seperti bogel pula apabila tidak mengenakan apa-apa," katanya.

Tambah pengacara rancangan Clever itu, dia akan meluangkan masa sekurang-kurangnya sejam untuk merawat wajahnya sebelum keluar rumah melakukan rutin hariannya.

Dan jika tidak meletakkan sebarang pelembap wajah, risiko untuk terdedah dengan cahaya matahari lebih mudah selain kurang berkeyakinan diri apabila bertemu dengan orang ramai.

"Saya percaya, sesiapa sahaja yang menjaga raut wajahnya akan berasa lebih berkeyakinan berbanding yang tidak berbuat apa-apa. Pada masa yang sama juga kita akan lebih maju daripada segi karier kerana personaliti yang dibawa itu," tegasnya.

Sementara itu, pengacara itu berharap agar kariernya diangkat lebih tinggi dengan melakukan satu kelainan untuk menghiburkan peminat-peminatnya yang terdiri daripada kalangan kanak-kanak sehinggalah orang dewasa.

"Saya selalu ingin membuat kelainan agar para peminat tidak bosan dengan persembahan saya tidak kira dalam bidang pengacaraan di televisyen mahupun acara konsert.

"Sebab itu Konsert Hore-Hore dianjurkan kerana bagi saya ia satu kelainan apabila seorang pengacara yang membuat konsert, bukannya penyanyi.

"Pada tahun ini, mungkin saya akan melakukan sesuatu di mana akan menjelajah ke setiap negeri selepas menerima respons positif tentang konsert yang dianjurkan bersama pihak Astro pada Mac tahun lalu," ujarnya.




Info : Mstar




Hurm...ZoOM pun guna satu je abang Aznil.. :) patut la awet muda... :)Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Biodata Bella Dan Aiman Pelakon Vanilla Dan Coklat

Posted: 24 Jan 2012 11:34 PM PST



Info Bella

NAMA SEBENAR: Nabilah Ali Dally
NAMA KOMERSIAL: Bella Dally
TARIKH LAHIR: 27 September 1991
KELUARGA: Anak bongsu daripada dua beradik
DARAH CAMPURAN: Ayah (Melayu-Pakistan) dan ibu (Pan Asian-Filipina)
ASAL: Kota Kinabalu, Sabah
PENCAPAIAN: Finalis Pilih Kasih musim pertama, 2009 (menduduki tempat keempat)
DRAMA: Qalisha 2, 6 Progresif, Serapah Darah Bulan Madu, Inspirasi Varsiti, Sehelai Rambut Dibelah Tujuh, Jangan Bunuh Matahariku dan Vanila Coklat
FILEM: Seru dan Gila-Gila Remaja 2 (baru selesai penggambaran)

Info Aiman

NAMA SEBENAR: Aiman Hakim Ridza Abdoh
TARIKH LAHIR: 17 Januari 1989
KELUARGA: Anak ketiga daripada empat beradik
DARAH CAMPURAN: Ayah (Melayu) dan ibu (Arab)
ASAL: Johor Bahru, Johor
PENDIDIKAN: Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) dari Kolej Sunway
KOMERSIAL TV: Brylcreem, Celcom, Milo Fuse dan McDonald's
PENGALAMAN SENI: Mentor 5 (2011) di bawah bimbingan Rahim Maarof, namun tersingkir pada minggu keenam
DRAMA: Kitab Cinta, Kiah Pekasam, Tanah Kubur dan Vanila Coklat
SINGLE: Isyarat Hati ciptaan Adi 6ixth Sense

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Gambar Seksi Rozita Che Wan

Posted: 24 Jan 2012 09:23 PM PST

Amboi-amboi makin seksi dan bergaya Che Ita kita ni, peha yang halus dan mulus menjadi bualan dan tatapan jantan-jantan diluar sana. Nak buat macam mana dah artis Malaysia , sudah tentu seantereo yang mengetahui dan mengikuti perkembangan Che Ita.

Mungkin tema malam tu kot, al maklumlah kalau dah majis di kelab sudah tentu kena pakai macam ni, kalau kat kampung sure makcik-makcik jeling-jeling dan Pandang-pandang je.

Kalau tak silap dulu masa mula-mula jadi artis sopan dan ayu je Che Ita kita ni...apa-apa la Che Ita yang
Comel..tapi kena ingat selepas juga...jangan ingat sebelum. Bak kata pepatah "Terlajak perahu boleh diundur, terlajak Tutttttttt hanya dia yang tahu" . (Pepatah ZoOm kot)



Apa Komen Anda ?
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Gossip Kaer Bertunang Dengan Gadis Brunei

Posted: 24 Jan 2012 08:22 PM PST

KL,18 JAN 2012: Dalam pada kecoh membicarakan tentang hal perkahwinan rahsia pelakon sensasi Fasha Sandha, Murai Batu telah didatangi dengan banyak kiriman emel dari sahabat nun jauh di Brunei Darul Salam.
Siapakah Gadis Bertuah itu :)

Dari banyak-banyak kiriman tersebut, matlamat persoalan yang disampaikan semuanya adalah sama.
Menerusi kiriman emel berkenaan, rata-rata mahu identiti mereka dirahsiakan dan telah memberitahu Murai Batu cerita sensasi mengenai penyanyi lagu Izinkan Ku Pergi iaitu Kaer Azami.

Agak terkejut Murai Batu membaca kiriman berkenaan yang mendakwa bintang Akademi Fantasia 2 (AF2) itu sudahpun bertunang dengan seorang gadis yang berasal dari Brunei.

Menurut sumber itu lagi, gadis berkenaan juga bukanlah datang dari kalangan orang yang biasa kerana Murai Batu diberi tahu gadis tersebut adalah golongan berada di Brunei.

Wah! Adakah cerita ini betul ?

Apa yang menjadi persoalan di sini, adakah Kaer sengaja mendiamkan diri terhadap majlis itu dan mahu merahsiakan hubungan pertunangan yang dikatakan sudah terjalin lebih tiga bulan?

Majlis pertunangan itu juga dikhabarkan diadakan secara senyap-senyap dan hanya dihadiri oleh jemputan terpilih saja.

Siapa tahu, cerita ini hanya gosip semata-mata dan mungkin juga timbul salah faham.

Yalah, kadang kala orang tersilap pandang seperti apa yang berlaku kepada Marsha yang dikatakan telah pun berkahwin hanya kerana dia memakai baju kahwin bersama seorang lelaki yang tidak dikenali.


Info : Murai.com.my

ZoOM : Kalau Betul apa salah nye...kahwin je kalau dah mampu ...betul tak ?

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Hani Gebu Peserta Raja Lawak 6 Terima Lamaran AR Badul

Posted: 24 Jan 2012 08:17 PM PST

KUALA LUMPUR, 19 JANUARI 2012: Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Mungkin inilah perumpamaan yang boleh Murai Batu berikan kepada ahli kumpulan Gebu iaitu Hani.

Walaupun penyertaan kumpulan Gebu melalui pertandingan Maharaja Lawak Mega (MLM) di Astro Warna kurang mendapat perhatian, rezeki Hani atau nama penuhnya Haryani Othman untuk mengembangkan sayap di Malaysia bakal menjadi kenyataan.

Murai Batu dimaklumkan, Hani yang baru saja berumah tangga dengan mendapat penajaan sepenuhnya sepanjang majlis bersejarahnya itu, telah disunting seorang pelakon, pengarah dan penerbit filem dari Malaysia.

Menurut sumber Murai Batu, Hani telah menerima lamaran untuk menjadi heroin untuk sebuah filem terbaru arahan AR Badul.

Wah, hebat betul Hani kerana berjaya memikat hati AR Badul untuk mengambilnya sebagai heroin.

Kalau tak silap Murai Batu, pelakon jelita Nasha Aziz juga pernah berlakon filem arahan AR Badul. Adakah Hani mempunyai aura serupa seperti Nasha? Tepuk dada tanya selera.

Sungguhpun Murai Batu kurang pasti nama tajuk filem berkenaan, Hani sudah bersetuju untuk menandatangani kontrak perjanjian berlakon dalam filem berkenaan.

Murai Batu difahamkan ketika ini pihak produksi AR Badul sedang sibuk menguruskan jadual serta permit istimewa untuk Hani berlakon di sini.

Bagaimanapun, Murai Batu dimaklumkan kebarangkalian Hani untuk menolak berlakon filem ini juga mungkin terjadi.

Kata kawan rapat Hani, sebaik saja tamat MLM, jadual Hani begitu padat dan dia juga adalah antara pelawak Singapura yang sedang popular buat masa sekarang. Macam-macam undangan dia perolehi.

Malah, selain berlakon dan melawak, Hani juga sibuk bertugas sebagai penulis skrip menerusi beberapa program TV hebat terbitan produksi Singapura.Tambah dahsyat, Hani juga menjadi salah seorang tulang belakang kepada kejayaan pengacara hebat Singapura iaitu Najib Ali.

Wah! Murai Batu tidak sangka rezeki Hani begitu murah. Itulah orang kata, gagal sekali bukan bermakna gagal buat selama-lamanya.

Jika benar Hani sah menjadi heroin filem itu, ia adalah satu rekod baru dari program MLM. Yelah, bukan saja rating MLM tinggi, malah ia mampu mengembangkan lagi bakat pelawak lama untuk terus berkarya.
Sumber : Murai


 ZoOM : Bukan melamar tau....Tawaran untuk berlakon je :)
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Drama Bersiri Bukan Aku

Posted: 24 Jan 2012 08:08 PM PST



PETALING JAYA: Pelakon drama, Rosnah Johari sekali lagi memberi lakonan berkesan apabila memegang watak seorang ibu tunggal yang terpaksa memikul tanggungjawab besar selepas kematian suaminya menerusi drama berantai berjudul Bukan Aku.

Bakal disiarkan menerusi slot Bidadari bermula 26 Januari ini setiap Isnin hingga Khamis pukul 11.30 pagi di TV1, drama arahan Hafiez Othman ini menyingkap suka-duka Zainun (Rosnah) yang terpaksa menguruskan syarikat Kumpulan Usahajaya Sdn Bhd selain terpaksa melalu pelbagai rintangan sebagai ibu tunggal dan ahli perniagaan.

Selain Rosnah drama ini turut dilakonkan oleh Hairee Othman, Aliza Rafar, Shafiq Isam, Akma Abdullah, Noris Ali dan Shajiry.

Kisah Bukan Aku bermula apabila Hamdan meinggal dunia akibat serangan jantung dan telah memberikan tekanan kepada Zainun kerana telah diamanahkan untuk menguruskan dan menggendali syarikat miliknya.

Walaupun terpelajar, Zainun telah meninggalkan kerjayanya selepas berkahwin dengan suaminya dan menjadi suri rumah sepenuh masa telah menyebabkan dirinya keberatan untuk menerima amanah arwah suaminya.

Daripada situ timbul pelbagai konflik yang mewarnai plot drama hasil tulisan Mazelan Manan ini menjadikan ia drama bersiri yang menarik untuk ditonton.

Info : Mstar

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Jennifer Aniston Nafi Sedang Hamil

Posted: 24 Jan 2012 08:04 PM PST

SELEPAS kecoh dikhabarkan sedang hamil enam bulan, pelakon Jennifer Aniston akhirnya muncul menafikan berita tersebut dan menganggap berita tersebut sebagai lucu.

Daily Mail melaporkan, dia yang sedang menjalinkan hubungan dengan Justin Theroux muncul di khalayak dengan perut yang rata dan tubuh langsing.

Isu kehamilan Jennifer kecoh apabila wanita berusia 42 tahun itu memberitahu ingin berehat seketika daripada kerjaya lakonannya dan ingin menghabiskan masa bersama kekasihnya. Khabar kehamilan itu juga
sebelum ini diperkuatkan lagi apabila sumber terdekat bekas pelakon siri Friends itu memberitahu perut Jennifer kelihatan buncit dan dia mengalami simptom-simpton wanita hamil

Info : Mstar

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Biodata Winnie K dan Suki

Posted: 24 Jan 2012 08:00 PM PST

Profil

Winnie K

Nama sebenar: Kok Mui Kuan
Tempat lahir: Kuala Lumpur
Status: Bujang
Profesion: Penyanyi dan model
Kejayaan: Juara Asia Bagus di Singapura (1993), Top Ten Artis Cina Malaysia selama lima tahun berturut-turut sejak 2001 dan Anugerah Best Artist dan Malaysia Most Highly Supported Best Artis Global Chinese Golden Art Award (2005)


Suki

Nama sebenar: Low Sook Yee
Tarikh lahir: 11 Disember 1989
Asal: Seremban
Pencapaian: Juara One In A Million musim pertama
Drama: The Gift

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Program Sinar Itu Hadir Jua oleh Heliza dan Wan Kamarudin

Posted: 24 Jan 2012 07:47 PM PST


KUALA LUMPUR: Kemunculan Wan Kamarudin Wan Ibrahim dan Heliza Helmi sebagai pengacara program dokudrama terbaru berjudul Sinar Itu Hadir Jua dijangka dapat menarik perhatian penonton setia Radio Televisyen Malaysia (RTM).

Program yang menyuntik kesedaran segelintir masyarakat yang terperangkap dalam kancah kemiskinan itu berkongsi tentang ketabahan dan kecekalan hati golongan individu yang kurang bernasib baik dalam mengharungi gelombang kehidupan.

Menariknya kisah diungkap adalah kisah benar diluahkan oleh insan-insan yang sudi membuka lipatan kisah duka mereka.


Menerusi 13 episod siarannya setiap Ahad, pukul 4.00 di TV1, Sinar Itu Hadir Jua berkongsi kisah demi kisah benar tentang perjuangan, ketekunan dan kecekalan hati segelintir masyarakat yang turut memaparkan institusi-institusi yang terlibat secara langsung dalam membantu insan-insan yang tidak bernasib baik seperti Orang Kelainan Upaya (OKU), Kutu Rayau, Pengemis dan banyak lagi.

Realiti kisah golongan yang kurang bernasib baik yang bukan sahaja memerlukan bantuan malahan bimbingan juga dipaparkan kepada penonton.

Antara kelainan program ini berbanding yang lain juga kerana ia menyuntik motivasi kepada penerima bantuan yang berpotensi untuk memajukan diri ke arah kehidupan yang lebih baik.


Malah bantuan ditawarkan juga berupa latihan kendiri termasuk kraftangan dan perniagaan kepada golongan terlibat.

Kisah-kisah ini dibawa untuk memberi contoh kepada masyarakat tentang keprihatinan masyarakat itu sendiri dalam menyelesaikan masalah yang melibatkan kehidupan mereka secara kolektif atau bersama.

Ia juga menyelami peranan badan-badan kebajikan terutama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dalam membantu insan-insan yang memerlukan.

Menariknya dokudrama ini turut merungkai kepentingan institusi-institusi bantuan dan kebajikan yang banyak membantu individu-individu bermasalah juga memaparkan perjuangan individu-individu yang tidak mahu menyerah kalah dan gigih berjuang meningkatkan kehormatan diri dan juga berusaha untuk membebaskan diri daripada belenggu kemiskinan.

Keadaan individu-individu yang ditemui adalah berbeza tetapi persamaannya ialah tetap ada insan yang sudi memberi ruang bagi yang ingin berubah dan membuktikan bahawa golongan yang kurang bernasib baik sememangnya tidak pernah dipinggirkan.

Program diterbitkan oleh Noraziah Zakaria dan Mohd Zamani Ibrahim, Unit Drama TV RTM ini juga turut menampilkan lagu tema berrjudul Titipan Kasih nyanyian Royce Saayan.

Info : Mstar

Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Penyanyi Kumpulan Wings, Awie Kena Santau !!

Posted: 24 Jan 2012 07:37 PM PST

Apalah nak jadi dengan dunia zaman sekarang ni, semakin moden macam-macam benda yang berlaku. Namun perbuatan khurafat dengan menyebabkan seseorang menerima sesuatu yang mengakibatkan kecacatan ataupun kesakitan semakin menjadi-jadi.

Jika sebelum ini kita membaca kisah Abby bekas isteri Norman yang dikatakan di "Santau" oleh orang yang dengki. Kini seorang lagi artis yang menjadi mangsa dengki oleh manusia yang tak tau perkara yang dilakukan salah disisi agama.

Terbaru dikhabarkan vokalis kumpulan Wings, Awie terkena buatan orang dan perkara tersebut sudah lama
berlaku dan mengakibatkan aktiviti seni beliau terganggu.

Apalah nak jadi dengan orang zaman sekarang, tak dapat cara kasar, guna pula cara halus (Sihir)

Apa Kata Anda mengenai cerita ini ?
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories