RSS

Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Inilah Model Cantik Yang Gemuk Asal Rusia Yang Menjadi Inspirasi Wanita

Posted: 29 Apr 2014 09:00 PM PDT

Banyak wanita masa kini yang khuatir dengan berat badannya sehingga rela melakukan apa saja agar bert tubuhnya tetap terjaga, misalnya diet ketat atau yang ekstrem adalah melakukan operasi sedot lemak yang menelan banyak biaya.

Giselle Bundchen
Banyak wanita ingin kurus dan langsing seperti Giselle Bundchen tapi malah menderita sendiri

Namun itu tidak berlaku kepada Viktoria Manas, wanita gemuk asal Rusia yang belakangan ini ngetop di dunia maya sehingga membuatnya mendapat kontrak-kontrak sebagai model. Dan yang paling fenomenal adalah ia dikontrak oleh Victoria's Secret, brand pakaian dalam wanita terkemuka di dunia.

Viktoria Manas
Viktoria Manas (kanan) kini menjadi model gemuk paling populer


Ia tidak pernah merasa risih mempamerkan gambar tubuhnya yang gemuk di internet, justru malah dari situ ia mendapat banyak simpati dan apresiasi karena mempunyai wajah cantik. Ia tetap bersyukur dengan bentuk tubuhnya yang besar dan tidak pernah mengkhuatirkan berat tubuhnya.

Viktoria Manas
Kebiasaannya narsis di media sosial membuatnya mendapat karier modelling

Viktoria Manas
Di Thailand saat liburan: Viktoria merasa nyaman walau tubuhnya gemuk dan banyak yang menganggapnya sexy

Bagi banyak wanita yang berlumba-lumba ingin langsing, sosok Viktoria merupakan sebuah tamparan keras. Kini di Rusia banyak bermunculan model-model dengan tubuh gemuk. Mereka mendobrak stigma bahwa model harusnya bertubuh (sangat) kurus.

Viktoria Manas
Viktoria justru terlihat cantik dan sexy alau beratnya nyaris 75 kg


Oleh kerana itu, tidak ada alasan bagi para wanita untuk tidak mensyukuri tubuhnya sendiri. Janganlah merasa takut gemuk asalkan dibarengi gaya hidup sihat seperti Viktoria yang walau diet tetap saja gemuk. Dengan tinggi 170 cm dan berat nyaris 75 kg (terkini) ia terlihat gemuk.

Viktoria Manas Victoria's Secret
Salah satu pose Viktoria Manas dengan balutan lingerie Victoria's Secret yang mendapuknya sebagai duta produk pakaian dalam mereka khusus wanita berukuran tubuh plus size

Menjadi gemuk tapi sehat, siapa takut?
(Instagram, wn.com)

Biar anak mati kebuluran kerana nak jual organ

Posted: 29 Apr 2014 06:14 PM PDT

Doha: Pasangan suami isteri yang dituduh membiarkan anak angkat mereka kebuluran sehingga mati semalam merayu atas sabitan cuai dikenakan, kata sumber mahkamah.
Matthew dan Grace Huang hadir di mahkamah dan sumber berkata, pendakwa hanya dimaklumkan mengenai hukuman penjara tiga tahun itu pada 27 Mac lalu.

Menurutnya, prosiding diadakan semalam hanyalah untuk formaliti. Pasangan suami isteri keturunan Asia itu ditahan pada Januari 2013 selepas anak perempuan mereka, Gloria, 8, meninggal dunia.
Gloria yang diambil daripada keluarga asalnya di Ghana didakwa mati akibat masalah pemakanan yang dialami sejak bayi. Bagaimanapun penyiasat mendapati kanak-kanak malang berkenaan sengaja dibiarkan mati bagi membolehkan pasangan suami isteri terbabit menjual organnya. Mereka dibebaskan November tahun lalu sementara siasatan dijalankan tetapi dihalang meninggalkan Qatar. Terdahulu pendakwa memohon mahkamah mengenakan hukuman mati ke atas kedua-dua tertuduh. Mereka juga didenda RM12,300 setiap seorang dan akan diusir sebaik saja menamatkan hukuman. - Agensi
sumber : mymetro

Pelari marathon tercantik di China

Posted: 28 Apr 2014 11:05 PM PDT

Ramai yang menganggap bahawa perempuan cantik yang sexy ogah berkeringat apalagi ikut lari maraton. Anggapan tersebut dipatahkan oleh wanita yang cantik ini. Ia pun mendadak jadi bintang di internet berkat lari maraton.
\


Mao Dou (kanan) selalu menjadi pusat perhatian saat mengikuti Xiamen International Marathon 2014. Rambut panjang dan perut six pack, betapa indahnya.

Mao Dou menjadi perbincangan netizen di China sejak mengikuti Beijing Marathon pada Oktober 2013. Lalu pada awal tahun ini ia juga terlihat mengikuti Xiamen International Marathon 2014. Dengan paras cantik, perut berotot dan rambut panjangnya ndah membuat Mau Dou menjadi pusat perhatian saat maraton digelar.



Mao Dou sering diminta berfoto oleh penggemar

Pesona Mao Dou itu langsung jadi menyebar di internet dan kini ia sudah memiliki 10 ribu follower di Weibo. Perempuan asal Hangzhou ini sudah sering ikut maraton sejak 4 tahun lalu yang pertama kali dilakukannya pada Mei 2012. Ia mengaku latihan 3-5 kali seminggu yang tiap sesinya lari 10 km dan 25 km saat akhir pekan.



Ia mengaku latihan 3-5 kali seminggu yang tiap sesinya lari 10 km dan 25 km saat akhir minggu. Apakah anda kuat?

Mao Dou menyatakan bahwa niatnya saat ini adalah mengikuti total 100 maraton tanpa cedera. Xiamen International Marathon yang barusan diikutinya menjadi keterlibatannya yang ke-7 untuk event lari. Perempuan cantik ini juga berharap bisa mempertahankan bentuk tubuhnya selama mungkin yang ia boleh.



Kepopularannya ini membuatnya kebanjiran tawaran untuk menjadi pelatih dari para pelari pemula
Ketika ditanya reputasinya sebagai "Pelari marathon tercantik di China", Mao Dou mengaku tak mempedulikannya. Ia juga cuek saja ketika para netter menudingnya cantik berkat operasi plastik. "Kita semua sama-sama manusia jadi janganlah bersikap kejam," ucap perempuan berusia 26 tahun itu.


Banyak yang menuduhnya melakukan operasi plastik, namun ia menampiknya, Meski tak peduli jadi bintang internet namun Mao Dou mengakui itu membuatnya menerima banyak pesan dari calon pelari yang minta diajari. Harapannya kini ia boleh mendorong agar semakin banyak gadis cantik yang mau mengikuti jejaknya ikut lari maraton. Let's more healthy!

(China Daily, Hangzhou Weekly, Weibo)  

Ada sesuatu yang hebat pada foto ini cuba lihat

Posted: 28 Apr 2014 10:00 PM PDT

nampak macam biasa je kereta ini tapi......
 v



v



v




v



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories