RSS

Nuffnang

- Blog Hanz -

sumber :-

- Blog Hanz -


The Beauty Of Falling In Love With Someone Who Makes You A Better Person

Posted: 07 May 2014 03:44 PM PDT




Here's why you should fall in love with someone who exhilarates you:



1. They introduce you to things you've never imagined
It's a big, big world out there, filled with crazy stuff like The World at Dubai and beer-flavored jelly beans and so much more that we can't discover it all on our own. Someone who inspires you brings a sense of awe into your life, even when it's as small as showing you the secret spot for the best wings in the city.

2. They motivate you to do better
They will push you to be a better person without directly putting pressure on you. Your partner serves as the best incentive to transcend your limitations. When you're ready to give up, it's important to have a supporting person to get you back on track.

3. They are profoundly interesting
This is the person you can lie across the couch with, talking all day and never running out of things to say. They possess this otherworldly knowledge that's enlightening and captivating at the same time. Who can resist a guy who can pontificate on European history just as easily as he can show you the sites?

4. They make you feel fulfilled
You won't feel like you're missing out on something or that anything greater can come along. Everything you need is right in front of you, which is really the beauty of falling in love with someone who inspires you. They make you realize that you have all the capabilities of finding self-satisfaction.

5. They make you dream bigger
When you connect with this person, their investment in you means that you will be motivated to constantly strive to go beyond what you think you are capable of. Being with this person makes you feel like you can do anything, escape to anywhere, conquer whatever you set out to do. It's an unexplainable high every time.

6. They help you achieve your goals because they understand their importance to you
This person isn't going to hold you back from anything. If you want to sign up for a new class or check out the latest live music, they won't stop you for selfish reasons. They understand that your personal happiness is just as paramount as their own.

7. They bring excitement in your life
There's no such thing as a boring activity in your relationship — even if you're spending the night in, staying up watching a psychological thriller, or playing tease card games. This person is inherently intriguing, which makes it easy to get lost in your days together.

8. They challenge you
This person won't "yes" you when you ask them for an honest opinion. Take it as a sign that you hold significance in their lives when they don't let you get away with mediocrity. This is someone who cares about you enough to tell you the hard truths that you can't tell yourself.

9. They make you realize how amazing you truly are
All this time you think this person is flawless because they are a role model in your life, but in reality, it's what you also bring to the table that makes this other person shine. They help you remember that you make a great team; it's not a one-sided relationship.

And if you are lucky enough to find this person who so positively builds your confidence and sense of self, then you are quite an inspiration to me.

Also See and Read This : READ MORE

Isteri tidur berbogel boleh rangsang zakar suami

Posted: 07 May 2014 03:36 PM PDT



Nikmatnya jika dapat tidur. Tidur adalah satu-satunya masa untuk kita berehat dan menenangkan fikiran. Sewaktu tidur, tubuh kita akan mengalami proses pemulihan dan detokdifikasi (pengeluaran racun dari tubuh). Ketika ini, sebaiknya berikanlah kesempatan kepada tubuh untuk berehat dan bernafas.


Oleh kerana itu, setiap wanita digalakkan memakai pakaian dalam saat tidur. Cara ini dikatakan amat berkesan dalam melancarkan pengaliran darah ke organ-orang tubuh sekali gus menyumbang kepada tahap kesihatan yang baik.

Berdasarkan kaji selidik yang telah dilakukan mendapati bahawa wanita yang menggunakan pakaian dalam seperti bra yang terlalu lama dan ketat ketika tidur boleh meningkatkan hormon prolaktin (hormon yang berfungsi untuk merangsang kelenjar susu) yang menyebabkan terjadinya kanser payu dara.

Menurut pakar ilmuwan dari Hawaii, Sydney Ross Singer dan isterinya Soma Grismaijer dalam buku mereka 'Dressed To Kill: The Link Between Breast Cancer and Bra's pada tahun 1991 menganggap wanita yang ingin menghindari kanser payu dara harus memakai bra dalam waktu yang sesingkat mungkin. Sebaiknya kurang dari 12 jam sehari.

Sementara dalam buku The Best Sex of Your Life karya Jennifer Hunt dan Dn Baritchi pula menggambarkan tidur tanpa memakai pakaian dalam juga banyak memberi manfaat kepada wanita. Selain baik untuk mengingkatkan rasa sejahtera, ia juga memberi kesan besar kepada kehidupan seksual seseorang. Wanita yang meringkuk di bawah selimut tanpa seurat benang dikatakan mampu merangsang libido kaum Adam.

Di bawah ini disenaraikan beberapa manfaat tidur tanpa mengenakan pakaian dalam yang bukan sahaja memberi keselesaan tidur anda bahkan membantu pasangan suami isteri meraih kepuasan saat melakukan hubungan intim.

1. Lebih Berghairah

Sewaktu anda dan pasangan mula bersentuhan, hormon oksitosin (sejenis hormon yang bertanggungjawab memancing pasangan) akan dilepaskan. Selain dapat merangsang nafsu, hormon ini amat bermanafaat untuk menurunkan kadar degupan jantung, mengurangi stres dan meningkatkan rasa percaya anda denganpasangan. Apa yang pasti, oksitosin yang dilepaskan dari otak ini kemudiannya akan menghadirkan perasaan bahagia. Jadi, inilah perasaan yang mampu memberi manfaat positif terhadap hubungan anda dan pasangan.

2. Bikin MOOD Bercinta

Banyak wanita menolak untuk melakukan hubungan seksual dengan alasan kerana tidak ada mood. Penat, takut anak terjaga dan pelbagai perkara timbul di benak fikiran. Padahal, menolak berhubungan akan membuatkan wanita berasa kesepian dan tidak dipedulikan. Dalam hal ini, andalah yang memainkan peranan untuk mengubah mood saat melakukan sesi cinta dengan si dia. Beraksi dengan cara berselimut tanpa mengenakan sebarang pakaian dalam sebenarnya mampu meningkatkan dorongan seksual lelakikepada wanita.

3. Eratkan Hubungan

Dalam soal hubungan intim cara ini dikatakan mampu mencipta ikatan di antara lelaki dan wanita. Lebih daripada itu, wanita menganggap ia adalah salah satu bentuk komitmen cinta dan kesetian terhadap pasangannya. Kaedah ini juga sekalu gus merapatkan kembali hubungan yang renggang. Justeru, pasangan yang sedang berhadapan dengan konflik rumah tangga dan bercadang untuk berpisah disarankan supaya melakukan kaedah ini.

4. Lebih Sihat

Kekerapan melakukan hubungan seksual juga memberi manfaat kepada kesihatan. Anda tidak perlu bercinta setiap hari kecuali anda berdua memang menginginkannya. Cukuplah beberapa kalu saja dalam seminggu. Menghabiskan waktu setengah jam hingga satu jam sehari untuk bercinta dalam keadaan tanpa pekaian juga membantu hidup anda lebih sihat dan bertenaga. Selain itu, sekali-sekala bercuti berdua juga mampu meningkatkan daya rangsangan di samping menenanangkan fikiran

Also See and Read This : READ MORE

15 TIPS ERATKAN HUBUNGAN SUAMI ISTERI

Posted: 07 May 2014 03:31 PM PDT




1. Mengemas rumah
Pada hujung minggu, anda ajak pasangan anda untuk mengemas rumah bersama – sama. Lakukannya secara bekerjasama dengan pasangan anda. Anda berdua akan lebih rapat kerana anda berdua meluangkan masa bersama – sama ketika mengemas rumah. Ketika inilah anda boleh bekerjasama dengan dia.



2. Merancang masa depan bersama – sama
Anda duduk bersama – sama dengan pasangan anda dan rancang masa depan untuk anda berdua. Tanya impian pasangan anda dan jadikan impian dia sebagai impian anda juga. Anda akan jadi lebih rapat kerana anda berdua mempunyai matlamat yang sama.

3. Mandi bersama – sama
Jika ada masa, anda boleh mandi bersama – sama dengan pasangan anda. Ketika mandi, anda bersihkan badan pasangan anda dan dia membersihkan badan anda. Lakukannya dengan romantik dan seronok.

4. Berjalan berpegangan tangan
Ketika di tempat umum, anda berdua jalan berpegangan tangan. Jangan lepaskan tangan walaupun sekejap.

5. Dating sex
Tentukan hari – hari tertentu untuk melakukan hubungan seks. Dengan ini, anda berdua akan lebih bersedia. Jika anda atau pasangan anda mahukan seks pada masa yang lain, teruskan sahaja. Cuma jadual ini perlu ada supaya anda berdua kerap melakukan hubungan seks. Seks boleh merapatkan hubungan suami isteri.

6. Bercuti bersama – sama
Ada peluang sahaja, anda berdua pergi bercuti. Jika ada anak, bawalah sekali tetapi anda tetap fokus pada pasangan anda.

7. Mengorat sesama sendiri
Walaupun sudah berkahwin, jangan berhenti menggatal antara satu sama lain. Ada peluang, anda mengorat pasangan anda seperti biasa.

8. Masak bersama – sama
Masak bersama – sama dan ketika makan, anda suap pasangan anda. Ia sungguh romantic dan akan merapatkan hubungan antara anda berdua.

9. Explore perkara baru bersama – sama
Anda ajak pasangan anda untuk mencuba sesuatu yang belum pernah anda cuba seperti memanjat gunung, belajar menari dan sebagainya. Anda berdua pasti akan lebih rapat.

10. Berdua – duaan pada setiap hari
Sebelum tidur misalnya, anda luahkan segalanya pada pasangan anda. Anda juga dengar apa yang pasangan anda cakapkan. Jangan simpan rahsia. Sambil berpelukan anda berdua luahkan perasaan masing – masing.

11. Menonton wayang atau movie di rumah
Rehatkan minda anda dengan menonton movie sama ada di rumah atau di wayang. Berehat bersama dengan pasangan anda. Jika di rumah, anda boleh menonton movie sambil berpelukan.

12. Ciuman sayang
Ada sahaja masa terluang, anda boleh mencium sayang pasangan anda. Cabar dia untuk mencium anda juga.

13. Berkebun bersama – sama
Di waktu petang, anda boleh berkebun dengan pasangan anda. Aktiviti ini akan mengajar anda berdua erti kesabaran. Ini kerana, bukan senang hendak membebarkan sesuatu pokok.

14. Bersembahyang bersama – sama
Setiap kali masuk waktu, sembahyang bersama – sama. Kemudian, saling bersalaman dan bermaafan – maafan.

15. Menjadi sukarelawan bersama – sama
Ada masa anda boleh menjadi sukarelawan bersama – sama. Misalnya melakukan kerja kebajikan di rumah anak yatim dan sebagainya.


Banyak perkara yang kita boleh buat bersama-sama….Jadikan ianya perkara yang seronok apabila kita melakukan bersama-sama suami atau isteri.

Also See and Read This : READ MORE

Awak Nak Pegang Boleh ?

Posted: 07 May 2014 03:19 PM PDT



APAKAH MAKNA CINTA?

Syukur alhamdulillah jika kita menyintai seseorang itu kerana Allah. Ia adalah sebenar-benar cinta. Cinta semata-mata kerana inginkan keredhaan Allah. Cinta kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.



Cinta kepada dia kerana yakin dia boleh membangkitkan semangat kita untuk berjuang mendapatkan keredhaan Allah.
Cinta kepada dia kerana dia yang mendorong rasa rindu kepada Allah.
Cinta kepada dia kerana dia yang mampu menjamin kenikmatan dan kebahagiaan dunia dan akhirat.
Cinta kepada dia kerana dia yang sanggup bersusah payah, suka dan duka bersama menuju jalan-Nya
Cinta kepada dia kerana dialah insan yang berkemampuan untuk menyambung zuriat kita, melahirkan anak-anak yang soleh dan solehah.
Cinta kepada dia kerana dia juga mencintai Allah melebihi cinta kepada kita!

Alhamdulillah. Jika kita dikurniakan cinta yang sebegini, maka rugilah kita jika kita menolak Namun, sejauh mana si dia mampu menyintai kita kerana sebab-sebab itu semata?

CINTA PLASTIK!

Bagaimana kalau si dia cintakan kita kerana sebab-sebab berikut?

Dia mungkin cintakan kita kerana kita ini cantik. Tubuh kita ramping yang menggiurkan atau kacak yang mempesona dan sedap memandang.
Dia mungkin cintakan kita kerana pertuturan kita yang lemah lembut, kerana suara kita yang merdu dan merangsang.
Dia mungkin mencintai kita kerana mata kita yang cantik dan jelingan mata yang menggoda.
Dia mencintai kita mungkin kerana kepandaian kita, kerana kehebatan kita.
Dia mungkin mencintai kita kerana populariti dan jawatan yang kita ada.
Dia menyintai kita mungkin kerana wang dan harta kita, atau kerana karier , status dan 'siapa' kita yang membanggakan atau macam-macam lagi sebab.

Mungkin juga setelah nikmat sementara ini ditarik, dia pergi meninggalkan kita selama-lamanya!

Dari mata jatuh ke hati. Bahayanya mata bila memandang ke arah keburukan dan dosa sebagai nikmat dan keseronokan. Hati pula semakin lama semakin gelap. Bila hati gelap, benda salah dikatakan betul. Jiwa dan akal tidak dipandu oleh iman tetapi dikuasai sepenuhnya oleh nafsu.

Perasaan cinta yang pada awalnya bersih dan naif bertukar menjadi wajah kotor yang dipenuhi dosa dan noda. Benda haram telah menjadi halal.

Bila tersentuh sekali "Oh! Maaf ye tak sengaja". Bila banyak kali tersentuh "Eh! Lembutnya kulit awak. Awak pakai apa ye?" Bila lama-lama "Awak, nak pegang tu boleh???"

Dalam satu ungkapan ulama :

"Betapa banyak syahwat yang dilampiaskan hanya bebarapa detik. Mewariskan kedukaan yang sangat lama. Lalu memberi kehinaan dan kepapaan.'

Cinta hanyalah pinjaman. Nikmat rasa bercinta, mencintai dan dicintai juga suatu pinjaman. Bila dikata nikmat, sudah tentu Allah boleh tarik bila-bila masa sahaja. Namun, jika Allah telah tetapkan dia milik kita. Segala-galanya akan berjalan dengan lancar dan tidak disangka-disangka. Itupun dengan cara yang halal.

Jangan hanya kerana cinta yang TIDAK PASTI BERNILAI, maruah yang PASTI BERNILAI sanggup digadaikan!


Also See and Read This : READ MORE

8 Tips Mengelakkan Penangguhan

Posted: 07 May 2014 10:14 AM PDT



Masalah bertangguh atau dalam Bahasa Inggerisnya 'procastination' merupakan satu ancaman kronik bagi ramai umat Islam di Malaysia mahupun seluruh dunia.

Oleh kerana terbiasa dengan sikap bertangguh, sesuatu matlamat atau tujuan itu sukar untuk direalisasikan dengan sempurna dan cemerlang.

Berikut kami kongsikan tips untuk mengatasi masalah ini.



Pengurusan Masa: 8 Tips Mengelakkan Penangguhan

1. Kenal pasti sebab penangguhan sesuatu tugasan

Tanya kepada diri anda, adakah anda takut akan gagal dalam tugasan tersebut? Ataupun, anda seorang yang mementingkan kesempurnaan yang hanya akan memulakan kerja setelah semuanya selesai? Ataupun anda seorang yang mudah terganggu dan tidak fokus dalam melangsaikan sesuatu tugasan?

2. Kenal pasti tugasan anda dan bahagikannya kepada tugasan yang lebih kecil

Satu tips motivasi pernah dikongsikan, untuk makan seeokor gajah, caranya adalah dengan memotong daging gajah itu kepada ketulan kecil daging.

3. Letakkan tarikh akhir untuk tugasan anda

Cuba berikan tarikh dan masa untuk sesebuah tugasan. Contohnya, anda meletakkan matlamat untuk menghabiskan membaca sebuah buku dalam masa 1 minggu.

4. Bekerja dalam blok masa yang kecil tetapi kerap daripada bekerja dalam satu blok yang mengambil masa yang panjang

Contohnya apabila belajar, rehatlah sebentar selama 10 minit untuk setiap 1 jam atau 30 minit setelah belajar selama 2 jam.

5. Mulakan dengan tugasan yang mudah dulu

Ini bertujuan untuk memberi momentum kepada anda untuk bergerak. Hal lain seterusnya akan menjadi mudah kerana momentum yang sedia ada.

6.  Mulakan dengan tugasan yang anda rasa sukar

Ini bercanggah dengan tips 6. Manfaat tips ini adalah untuk memberikan psikologi kelegaan kepada anda. Selepas anda berjaya menyelesaikan sesuatu tugasan yang sukar, anda akan merasa sangat selesa kerana merasakan sebuah beban telah berjaya dialih. Tips ini memberi kepuasan kepada diri.

7. Memberitahu orang lain tentang tugasan anda

Contohnya, anda memberitahu kepada orang lain bahawa anda akan menyiapkan sesuatu tugasan dalam tempoh yang ditetapkan. Ini akan menimbulkan rasa tanggungjawab di dalam diri anda untuk melunaskan tugasan tersebut.

8. Elakkan berada di tempat yang mampu mengganggu anda

Contohnya anda boleh memilih untuk belajar di perpustakaan atau tempat lain yang lebih sunyi jika anda bimbang anda akan leka dengan internet.

Also See and Read This : READ MORE

Tips Gembira Sepanjang Masa

Posted: 07 May 2014 10:10 AM PDT



Kesegaran dan minda positif hari mampu menambahkan semangat bagi melakukan tugasan seharian. Indahnya Islam membawakan nilai dan motivasi positif bagi umatnya sentiasa ceria dan gembira dalam tugasan seharian.

Perkara terbaik yang boleh dilakukan selepas membuka mata di pagi hari adalah:

1. BersyukurBersyukur kerana anda masih diberi nafas pagi ini bagi melihat matahari dan menghirup segarnya udara kurniaan Allah. Bersyukur juga kerana anda masih diberi kesempatan bagi melakukan dan menjadi yang terbaik dan pastinya lebih baik daripada yang semalam.

2. Tekad Bermotivasi.
Ucapkan dalam hati dan kepada diri yang anda mahu bersemangat sepenuhnya. Dengarkan dan baca bahan bermotivasi sebelum memulakan tugas. Di waktu awal pagi, jangan buka email, baca newspaper, baca gosip-gosip mahupun join sesi mengumpat bersama kawan-kawan. Sebab, ia menerbitkan energi negatif lalu menghalang anda dari bermotivasi sepanjang hari.

3. Tingkatkan motivasi diri dengan mencari motivasi terbaik. Motivasi harus dijaga. Motivasi sekiranya tidak dipelihara akan menjadikan kita tidak bersemangat.

4. Dalam Apa Jua Yang Anda Buat, Mulakan Dengan Bismillah.Mulakan setiap tugasan yang ingin dilakukan dengan bismillah. Bismillah dapat menjauhkan kita daripada bisikan syaitan dan perasaan was-was.

5. Mulakan hari dengan ubah sikap. Tetapkan apa yang mahu dicapai.

6. Maafkan semua orangSebelum dan selepas bangun daripada tidur, maafkan insan di sekeliling kita. Memaafkan dapat menghilangkan segala kerungsingan dan keresahan hidup. Hati juga akan menjadi tenang dan tenteram apabila kita memaafkan insan lain.

7. Berani dan bersedia untuk berubah dan berhijrah bagi Kecemerlangan Hidup. Sentiasa yakin Allah sebagai pelindung kita. Hakikatnya kita sendiri yang dapat mengubah kehidupan kita.

Also See and Read This : READ MORE

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories