RSS

Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Muka saja cantik!

Posted: 21 May 2014 07:00 PM PDT

Penampilan sulung Fernanda Colombo Uliana (gambar) sebagai penolong pengadil liga utama Brazil berakhir dengan kontroversi Ahad lalu apabila dia menafikan peluang saat akhir pa­sukan pelawat, Cruzeiro untuk m­enyamakan kedudukan de­ngan pesaing setempat, Atletico Mineiro apabila memutuskan ia ofsaid.
Dia kemudian dikecam pelbagai pihak berhubung aksinya yang dianggap lembap memandangkan ia perlawanan pertamanya sebagai pegawai di peringkat itu.
Cruzeiro ketinggalan 1-2 dengan baki perlawanan beberapa minit apabila Allison menjaringkan gol, tetapi Fernanda mengibarkan bendera menandakan ofsaid, keputusan yang dikatakan satu kesilapan jika dilihat kepada rakaman semula.

Fernanda yang sebelum ini mengadili perlawanan Piala Brazil tetapi membuat penampilan sulung dalam Serie A, Ahad lalu menerima sorakan penyokong tuan rumah tetapi membangkitkan kemarahan pemain Cruzeiro dan pengarah bola sepak kelab terbabit, Alexandre Mattos.
Foto

Penyerang Cruzeiro, Mar­celo Moreno menyambung ­protes selepas wisel penamat dan ­menerima kad merah mana­kala Mattos mengutuk prestasi ­Fernanda.

"Penolong pengadil itu memang cantik, tetapi dia tidak bersedia untuk perlawanan ini," Mattos dilaporkan sebagai berkata dalam laman web Globo.

"Penyokong bersorak dan dia tersilap. Dia cantik tetapi pada masa sama perlu menjalankan tugas dengan baik.

"Jika dia cantik, dia sepatutnya bergambar dalam Playboy."

Respons Mattos yang berang itu mungkin merujuk kepada pengadil wanita paling popular di Brazil, Ana Paula Oliveira, yang bersara pada 2007 tidak lama selepas bergambar untuk majalah lelaki terbabit.

Marcelo Moreno memberikan Cruzeiro gol pendahuluan pada separuh masa pertama sebelum Marion dan Andre meletakkan pasukan tuan rumah di depan.

Fernanda adalah antara wanita yang berjaya menembusi dunia bola sepak yang sebelum ini dimonopoli lelaki dan berusaha keras untuk dikenali berbanding rupa parasnya.

Minggu lalu pengurus kelahiran Portugal, Helena Costa menjadi pengurus wanita pertama di kelab dalam dua liga utama Eropah apabila dilantik mengendalikan Clermont Foot di Perancis.

Pengadil Itali yang juga model sambilan, Elena Tambini, 25, juga meningkat naik di negaranya sendiri dan dia dijangka menjalankan tugas di Serie B, Serie A juga peringkat antarabangsa pada masa akan datang.

Meskipun menyokong ­pembabitan wanita dalam bidang pengadilan, bukan semua pihak dalam bola sepak Brazil dapat menerimanya dengan baik.

Jurulatih pasukan liga ­bawahan, Juventus de Santa Catarina, Celso Teixeira berdepan masalah baru-baru ini kerana memanggil penolong pengadil Maira Americano ­Labes 'gostoso' ('sedap' dalam bahasa Portugal) selepas dibuang padang ketika perlawanan kejuaraan Catarinense.

Maira bagaimanapun tidak kisah kerana dia memberi­ tumpuan terhadap perla­wanan, tetapi Teixeira mendakwa penyokong mengeluarkan kata-kata itu.
sumber : mymetro

Perogol ‘reput’ dalam penjara

Posted: 21 May 2014 05:12 PM PDT

Tallahassee: Mahkamah semalam mengekalkan hukuman penjara 1,000 tahun ke atas seorang lelaki dari Jacksonville yang merogol tiga remaja pada 31 tahun lalu.
Mahkamah Rayuan Tallahassee menetapkan hukuman itu terhadap Arthur O'Derrell Franklin, kini 48, selepas dia disabitkan dengan 20 tuduhan termasuk melakukan siri serangan seksual, penculikan, rompakan bersenjata dan keganasan melampau.

Rakan Franklin, Terrance Jamar Graham yang baru dibebaskan dari penjara ketika kejadian, dikenakan hukuman penjara seumur hidup. Graham baru berusia 17 tahun ketika itu.
Hukuman penjara 1,000 tahun itu menyebabkan dia hanya boleh dipertimbangkan untuk mendapat parol selepas 333 tahun.

Dalam hujahnya, Franklin berkata, hukuman dikenakan Mahkamah Agung pada 2010 bercanggah dengan perlembagaan.

Ia juga, katanya, tidak menepati peraturan kerana dia dibicarakan sebagai seorang juvana.
Bagaimanapun, semalam tiga hakim yang bersidang bersetuju Franklin kini boleh dipertimbangkan untuk mendapat parol.

Justeru, kata hakim, keputusan penjara 1,000 tahun itu wajar dikekalkan.
Hakim Brad Thomas berkata, keputusan sama ada Franklin boleh diberi parol atau tidak kini terletak di tangan Suruhanjaya Parol Florida.

Sementara itu, peguam Franklin, Bryan Gowdy berkata, dia kecewa dengan ketetapan hakim dan menganggap anak guamnya dikenakan hukuman penjara seumur hidup.

Florida memansuhkan parol pada pertengahan 1980 namun Suruhanjaya Parol masih wujud bagi menangani kes seperti Franklin yang dikenakan hukuman sebelum tarikh berkenaan.

Kata Gowdy, dia pasti terkejut jika Suruhanjaya Parol Florida membebaskan Graham. - Agensi
sumber : mymetro

Hyun Sun, Pensyarah Terseksi di Vietnam

Posted: 21 May 2014 10:00 AM PDT

Profesi seorang pensyarah selalu identik dengan kutu buku, berkaca mata dan lugu. Namun, tidak dengan pensyarah cantik bernama Hyun Sun ini. Hyun Sun adalah pensyarah tercantik dan seksi asal Korea Selatan saat ini. Wanita cantik berusia 28 tahun ini merupakan pensyarah asal Korea Selatan yang menetap dan mengajar di Vietnam. 


Sebagaimana dikutip edvantage.com, karier Hyun Sun menjadi pensyarah bahasa Inggris tak usah diragukan lagi. Dia telah memiliki pengalaman mengajar di beberapa perguruan tinggi, seperti: Universiti Lin Xuewei di China dan Universiti Guangdong. Konon, jika Hyun mengajar semua kelas tak akan ricuh. Sewaktu Hyun mengajar, tak ada satu pun mahasiswa yang tak semangat atau bahkan absen melewatkan kelas bahasa Inggris yang diajarnya.

Foto Pre Wedding Romantis Atlet Gimnastik China

Posted: 21 May 2014 09:00 AM PDT

Bingung menentukan idea foto pre wedding? Mungkin kalian boleh meniru konsep foto pre wedding atlet gimnastik asal China yang unik, romantis, dan fenomenal. Foto pre wedding Yan Mingyong dan calon isterinya, Ma Qiujing menjadi perbincangan di internet, seperti yang dikutip dari Huffingtonpost.com. Yang Mingyong memanfaatkan tubuh fleksibel, dan mempergarakan posisi senam untuk dijadikan foto pre wedding yang luar biasa. Meski bertema senam, foto pre wedding ini sangat romantis. Yan Mingyong dan Ma Qiujing akan menikah di akhir tahun 2014, namun mereka sudah mendapat banyak ucapan selamat dan doa dari seluruh dunia. Selamat berbahagia Yan Mingyong dan Ma Qiujing.






Kenakan Kebaya, Agnez Mo Pamer Peha Seksi

Posted: 21 May 2014 08:00 AM PDT

Agnes Monica (Agnez Mo) identik dengan penampilan seksi. Kali ini, Agnez Mo mengenakan kebaya serta kain batik yang seksi, penasaran penampilan Agnes? Melalui akaun Instagram @agnezmo, Agnes Monica mengunggah sebuah foto yang memperlihatkan dirinya mengenakan pakaian kebaya dari belakang.

Tidak hanya itu saja, kebaya tersebut terlihat transparan dan memperlihatkan Agnes Monica tidak mengenakan skirt atau celana atau 'bawahan' apapun. Sebagian tubuh seksi Agnes Monica tertutup kain batik yang dirinya rentangkan dengan tangan, namun bagian paha seksi Agnes tetap terlihat jelas. Tentu saja foto ini menimbulkan berbagai komentar. "Trend baru berkebaya." ujar para netizen.

 Sebelumnya, Agnes Monia juga tampil seksi dengan balutan kebaya dalam video klip internasional, Coke Bottle. 

Baiknya awek abang ini

Posted: 20 May 2014 11:00 PM PDT





Ada Salon Khusus Untuk Lelaki Yang Ingin Cantik Seperti Puteri

Posted: 20 May 2014 10:00 PM PDT

Kreativiti orang Jepun memang tak ada habisnya. Jepun memang terkenal dengan gadis-gadis cantik dan imutnya atau biasa disebut 'kawai'. Tak hanya soal keimutan, gadis-gadis Jepun juga terkenal fashionable juga cerdas dalam memadu padankan pakaian mereka. Baik pakai sehari-hari seperti seragam sekolah ataupun pakaian khusus untuk pergi ke pesta juga pernikahan.
Nah inilah yang dijual oleh salah satu perusahaan salon besar yang berada di Chubu, Jepun. Uniknya, dandanan kawai ala gadis Jepun tersebut dijual kepada para lelaki yang ingin mencuba tampil kawai layaknya gadis Jepun yang fashionable.
salon-khusus-cowok1Salon yang bernama Mary Mariee ini dulunya hanya menyewakan pakaian dan jasa merias untuk wanita, tapi dengan memahami bagaimana perasaan lelaki yang terkadang ingin diperlakukan seperti wanita, salon ini akhirnya membuka jasa juga untuk lelaki. Yaitru dengan menyediakan pakaian dan jasa merias untuk lelaki agar dapat tampil cantik dan kawai seperti wanita.
Bahkan boleh lebih cantik dari wanita .Memang terdengar aneh namun ternyata banyak lelaki yang sudah mencuba memakai jasa tersebut. Kurang lebih, ada 100 lelaki yang telah datang ke salon Mary Mariee dan meminta untuk didandani layaknya putri.
salon-khusus.cowok2Untuk menikmati jasa tersebut, para lelaki akan dirogoh kocek minimal $600 . Pakaian yang disediakan juga bermacam-macam. Dari mulai kimono hingga gaun pengantin yang mewah dengan ukuran khusus untuk para lelaki.
"Kami menyimpulkan bahwa para lelaki juga ingin tampil bak puteri ," jelas Hitomi Iseki selaku meneger salon tersebut. Aneh

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories