RSS

Nuffnang

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!

sumber :-

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!


Ana Dahlia Terperangkap, Gagal Sorok Status Sudah Bertunang

Posted: 30 May 2014 04:53 AM PDT


Ana menafikan dia bakal berkahwin dalam masa terdekat dengan kekasihnya, Ubaidullah.
KUALA LUMPUR: Hasrat pelakon Ana Dahlia untuk menyembunyikan status hubungannya dengan seorang pemuda tidak berjaya, apabila dia 'terperangkap' dengan jerat sendiri selepas pengacara malam Hari Ibu anjuran Rafflesia, di Hotel Royal di sini pada malam Rabu lalu mengumumkan, pasangan tersebut bakal berkahwin tidak lama lagi.
Malah pengacara tersebut turut memperkenalkan pemuda yang dikenali sebagai Ubaidullah itu sebagai tunang kepada Ana Dahlia atau nama sebenarnya Diyana Mastura Jaafar, 31.

Peristiwa itu meleraikan segala tanda tanya dan penafian Ana selama ini yang mendakwa hubungannya dengan pemuda berkenaan sekadar kawan biasa walaupun gambar-gambar kemesraan percutian mereka bersama teman ke Thailand beberapa bulan lalu hangat diperkatakan.
Ana mengakui selesa berkawan dengan Ubaidullah kerana jejaka itu sangat mengambil berat tentang dirinya.
Bagaimanapun, Ana ketika ditemui pemberita sebelum acara Hari Ibu itu bermula menafikan khabar angin tersebut dan berjanji akan memaklumkan kepada pihak media sekiranya dia benar-benar bakal berkahwin.

"Saya tidak menafikan perancangan untuk berkahwin itu memang ada tetapi gosip sebelum ini mengatakan saya bakal bertunang dan berkahwin pada bulan Mei sama sekali tidak benar. Malah saya sendiri tidak tahu bagaimana cerita itu timbul.

"Buat masa ini tiada pengumuman yang ingin saya buat berhubung perkara itu namun sekiranya ada, saya akan beritahu kepada semua pihak. Kita hanya merancang tetapi jodoh itu ketentuan Tuhan," katanya kepada mStar Online sebelum pengacara mengumumkan statusnya itu.

Bukan sahaja pengumuman berkenaan malah status Ana Dahlia yang merupakan tunangan orang turut dicatatkan dalam kenyataan media yang diedarkan kepada wartawan.
Ana mengakui keluarga kekasihnya itu ada datang berjumpa dengan keluarganya untuk merisik.

Walaupun menafikan sudah bertunang atau bakal berkahwin, Ana Dahlia hanya mengaku keluarga Ubaidullah sudah datang berjumpa keluarganya di Taiping, Perak baru-baru ini untuk merisik tanpa menetapkan sebarang tarikh pertunangan atau perkahwinan.

Dalam perkembangan berkaitan Ana memberitahu dia telah lama mengenali Ubaidullah yang tinggal sekampung dengannya namun hubungan mereka rapat sejak setahun yang lalu.

Jelas Ana, dia selesa bersama pemuda itu dan menyifatkan Ubaidullah seorang yang mengambil berat dan berfikiran matang selain mampu membimbingnya daripada sudut agama Islam.

Nama Ubaidullah disebut sebagai tunang Ana dalam lampiran kenyataan media yang diberikan kepada pihak wartawan.

"Meskipun jarak umur kami berbeza tujuh tahun tetapi dia seorang yang matang dan amat menitikberatkan tentang hal agama dan itu membuatkan saya selesa dan tertarik dengannya," ujar Ana.

Ana Dahlia yang merupakan pesreta Pilih Kasih musim pertama dan pernah berkahwin dengan Chef Riz pada 11 Disember 2011.

Bagaimanapun perkahwinan mereka tidak bertahan lama apabila kedua-duanya disahkan bercerai pada November 2012 hanya selepas 11 bulan berkahwin.

mStar Online
 turut menghubungi Ana Dahlia pada Khamis malam untuk mengesahkan statusnya itu tetapi panggilan telefon dan kiriman mesej menerusi aplikasi WhatsApp yang dihantar tidak dijawab.

Pembantu Rumah Fasha Sandha Dipenjara Kerana Mencuri

Posted: 30 May 2014 04:52 AM PDT


Fasha Sandha
KUALA LUMPUR: Dua pembantu rumah pelakon Nur Fasha Sandha Hassan telah dihukum dua hingga enam bulan penjara kerana mencuri wang tunai dari rumah majikan mereka.

Warganegara Indonesia, Nilawati, 39, dan Sri Maniami, 35, mengaku bersalah mencuri wang tunai dalam bentuk ringgit dan rupiah, milik majikan mereka iaitu suami pelakon itu, Rizal Ashram Ramli, 38.

Mereka dibicarakan di bawah Seksyen 381 Kanun Keseksaan kerana mencuri.

Kejadian berlaku di kediaman pelakon itu di Duta Suria, Ampang dekat sini pada kira-kira 9.45 malam pada 12 Mac lalu.

Rizal yang juga dikenali sebagai Jejai berkahwin dengan Fasha pada 2012. Perkahwinan itu adalah yang pertama untuk Fasha dan kali kedua buat Jejai.

Pasangan ini bertemu pada tahun 2005 dan hubungan mereka terjalin selepas Jejai bercerai dengan isterinya Nora Danish yang juga seorang pelakon.

Sementara itu mengikut fakta kes, pada hari kejadian Rizal telah diberitahu oleh pembantu peribadinya selepas dimaklumkan jiran bahawa rumah Jejai ditinggalkan tidak berkunci, manakala kedua-dua pembantu rumah telah menghilangkan diri.

Apabila pembantu rumah berkenaan berjaya ditahan, pihak polis menemui wang tunai kira-kira RM200 pada kedua-dua pembantu rumah itu.

Tertuduh berkata, mereka mengambil wang tersebut untuk menampung kos pulang ke Indonesia pada bulan Ramadan ini.

Mereka tidak diwakili peguam merayu agar hukuman ringankan. 

Majistret Zulyana Zollkapli menjatuhkan hukuman penjara dua hingga enam bulan.

Jamal Abdillah Tidak Membeli-Belah Di Tempat Awam

Posted: 30 May 2014 04:51 AM PDT


Jamal tidak pernah berbelanja secara terbuka di tempat awam.
PETALING JAYA: Penyanyi Datuk Jamal Abdillah memberitahu dia tidak gemar berada di tempat awam ataupun pergi membeli-belah sebaliknya lebih selesa jika tukang jahit datang ke rumah.

Jamal atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Ali, 55, berkata, tindakan itu juga merupakan salah satu cara untuk dia menjaga nilai eksklusifnya sebagai seorang penyanyi agar lebih dihormati oleh para peminat.

"Saya lebih senang jika tukang jahit sendiri datang ke rumah, tunjuk kain-kain terbaru dan kemudian jahit setiap baju-baju yang direka khas buat saya. Lagi puas hati.

"Cara ini akan membuatkan saya dilihat lebih eksklusif dan peminat akan menghargai kita setiap kali berada di pentas," katanya kepada mStar Online.

Tambah Jamal, kerana itu juga dia tidak risau untuk tampil dengan kerap dalam mana-mana acara persembahan memandangkan hanya ketika itu sahaja peminat-peminat dapat melihatnya secara langsung.

gwe
Jamal Abdillah

Dalam pada itu, Jamal memberitahu, dia juga tidak pernah melepak bersama rakan-rakan di kedai kopi kerana lebih selesa untuk berada di rumah sekiranya tiada aktiviti persembahan.

"Di rumah, saya akan menghabiskan masa dengan melihat dua ekor ikan arwana yang saya bela.

"Ada yang bertanya, tak bosan ke asyik terperap kat rumah? Bagi saya tidak! Menghiburkan orang dengan memakai pakaian yang cantik adalah minat dan keseronokan saya. Jadi di rumah, adalah masa untuk berehat.

"Tetapi sekiranya ada isteri nanti, rasanya kenalah keluar berjalan-jalan ye tak?" selorohnya.

Dalam perkembangan lain, Jamal bakal muncul dengan sebuah album baharu pada September depan. Menariknya, penyanyi dan komposer Indonesia, Melly Goeslow turut terbabit dalam persiapan album berkenaan.

Fezrul Khan, 10 Tahun Berlakon Masih Tak Popular

Posted: 30 May 2014 04:50 AM PDT


Fezrul sedar namanya masih lagi belum popular seperti rakan-rakan artis lain.
PETALING JAYA: Pelakon Fezrul Khan menjelaskan belum ada mana-mana individu menegurnya atas kapasiti dia sebagai seorang artis disebabkan dirinya tidak terkenal walaupun sudah 10 tahun berkecimpung dalam dunia seni tempatan.

Fezrul atau nama sebenarnya Fezrul Khan Junaidi, 32, berkata, dia sedar namanya masih belum popular berbanding artis lain namun dia masih berusaha untuk mencapai sasaran itu.

"Saya sedar diri ini tak popular. Malah apabila berjalan di mana-mana pun tidak ada sesiapa pun yang mahu menegur.

"Mungkin ada segelintir artis menganggap ia tidak penting tetapi sebenarnya apabila orang kenal kita, ia bererti satu penghargaan selepas segala kerja keras menjadi pelakon selain kejayaan lain iaitu memiliki sebuah trofi," katanya kepada mStar Online.

sxq
Fezrul Khan

Tambah Fezrul, bagaimanapun dia enggan meraih populariti hasil daripada cerita-cerita panas kerana perkara sebegitu mampu mencalar imejnya sebagai pelakon yang bersih daripada kontroversi.

Dalam pada itu, Fezrul berkata, dia bersyukur walaupun belum mencapai tahap populariti yang tinggi namun tawaran lakonan yang diterima tidak pernah putus.

"Saya percaya selagi ada disiplin, selagi itu orang senang mahu bekerjasama dengan kita. Itu yang saya praktikkan sejak dulu.

"Alhamdulillah, sehingga kini tawaran kerja tidak pernah putus. Apa yang pasti saya teruskan usaha sehinggalah nama saya mampu berada di puncak, seperti Aaron Aziz," selorohnya.

Antara drama yang dibintangi oleh Fezrul ialahJelatang, Bini-Bini Perkasa, Santau Merasukserta filem Sumpahan Kum Kum, Hanya Aku Cinta Kau Seorang dan Awak Nak Kahwin Dengan Saya?.

Pelakon Lydiawati Menderita Sakit Saraf

Posted: 30 May 2014 04:49 AM PDT


Lydiawati mendedahkan dia mengalami penyakit urat saraf.
PETALING JAYA: Pelakon senior, Lydiawati memberitahu sudah dua bulan dia tidak berlakon selepas diserang penyakit saraf dan reumatik.
Lydiawati atau nama sebenarnya Salina Saimon, 48, berkata dia mengalami penyakit itu selepas berasa kebas dan bisa pada bahagian kiri kaki dan tangan sehingga menyukarkan pergerakannya.

"Ia bermula pada awal Januari lalu apabila tangan dan kaki kiri saya rasa berbisa. Risaulah jugak, takut ada masalah jantung.

"Tetapi doktor cakap saya okey. Sehinggalah pada 23 Mei lalu, saya terus ke Hospital Pakar Ampang Puteri selepas rasa sakit semakin teruk dan doktor mengesahkan saya ada penyakit saraf," katanya yang dihubungi mStar Online di sini pada Khamis.

Tambah Lydiawati, sepatutnya dia perlu menjalani beberapa rawatan lain namun selepas melihat bil berjumlah RM5,000 sepanjang tiga hari di hospital itu, dia memutuskan untuk keluar wad pada Isnin lalu kerana merasakan tidak mampu menjelaskan bayaran rawatan yang lebih tinggi.
Lydiawati memberitahu dia berasa kebas dan bisa pada bahagian kiri kaki dan tangan sehingga menyukarkan pergerakannya.

Beritahu Lydiawati dia berkemungkinan besar akan menyambung rawatan penyakitnya itu di hospital kerajaan agar tidak dibebani dengan masalah pembayaran. 

"Sebelum masuk ke Ampang Puteri, saya ada juga meminta bantuan wang daripada beberapa rakan artis, takut duit tak cukup.

"Tetapi melihatkan bil yang harganya tidak munasabah, lebih baik saya membuat rawatan di hospital kerajaan sahaja. Lagi pun di sana juga mempunyai doktor pakar yang bagus-bagus," ujarnya.

Sementara itu, dia turut bersyukur apabila ramai peminat serta rakan artis memberikan sokongan moral selain ubat-ubatan tradisional kepadanya.

Kata Lydiawati, dia akan cuba menggunakan beberapa ubat tersebut dalam tempoh masa tiga minggu sebelum  menyambung rawatan di hospital kerajaan.

Dalam pada itu, Lydiawati berkata, dia akan berehat daripada lakonan sementara waktu namun akan menerima tawaran berlakon sekiranya ada.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories