RSS

Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Aizat Amdan Bakal Lancar Album LEGASI Petang Ini

Posted: 26 May 2014 09:14 PM PDT

Seperti mana yang Budiey war-warkan di Instagram, pada jam 3 petang ini, Budiey akan menghadiri Pelancaran Album Piring Hitam Aizat Amdan yang berjudul LEGASI. Jarang dah sekarang ni penyanyi nak lancar piring hitam kan? Bunyinya sangat klasik… well… piring hitam kot. Teringat pulak zaman Allahyarham P.Ramlee dulu-dulu kan?

Namun, itulah Aizat Amdan yang Budiey dan korang semua kenal. Setiap kali melancarkan album terbaru, pasti ada gimik, konsep dan tema dan apa yang Budiey nantikan ialah pakej pembungkusan album yang cukup unik. Dengarnya ia dicetak dalam bilangan yang terhad. Semalam, Budiey telah menonton video UNBOXING album ini. Apa yang Budiey katakan. Rasanya dalam banyak-banyak album, inilah album yang paling meletop dari segi konsep dan pembungkusannya. Kalau tak caya, korang boleh tengok video UNBOXING ni.

Album LEGASI ada lima buah lagu. Lagu pertama, Aizat Amdan berkolaborasi duet bersama Yuna. Lagu kedua, Aizat menjemput kawan baiknya, Zee Avi duet dalam lagu We Will Be Happy. Lagu ketiga, In Love With You yang menampilkan kolaborasi Aizat bersama Noh Hujan & Azlan & The Typewriter dan lagu terakhir, sebuah lagu baru Aizat.

Kalau tengok pada senarai lagu dan gabungan artis yang berkolaborasi, rata-ratanya adalah teman rapat kepada Aizat Amdan. Menurut Aizat, inspirasi untuk album LEGASI hadir dari individu yang pernah berkolaborasi dengan penyanyi yang cukup rapat dengan Aizat Amdan.

Menyentuh tentang tajuk album LEGASI ini, Aizat memilih perkataan LEGASI kerana beliau merasakan kolaborasi di antara rakan seperjuangan beliau dan juga mahu menceritakan bagaimana bentuk dan genre muzik pada zaman ini berkembang. Maksud legasi adalah peninggalan yang penting untuk dimanfaatkan oleh orang pada masa akan datang. Muzik adalah kenangan dan muzik ini juga perlu dikenang dan dihargai untuk legasi pada masa depan. Aizat mahu memberikan suntikan yang positif untuk insan yang lahir pada zaman akan datang. Aizat harap dapat memberikan inspirasi kepada semua pendengar lagu beliau.

Istimewanya album LEGASI ialah bentuknya yang berupa fizikal piring hitam. Ini adalah idea dan permintaan dari Aizat sendiri di mana beliau dari dulu lagi mahukan hasrat ini dicapai dan direalisasikan. Semua ini adalah untuk kepuasan beliau, dan mungkin ramai yang terkejut jika Aizat sanggup terbang ke Jerman untuk mencetak piring hitam ini memandangkan tiada pencetak kulit hitam dah kat Malaysia sekarang ini. Kulit album yang kreatif cantik dan fizikalnya pula piring hitam menjadikan album LEGASI ini menjadi kenangan kepada peminat dan penggemar muzik Aizat Amdan.

Aizat Amdan LEGASI

Budiey difahamkan album eksklusif ini dicetak dengan kuantiti agak sedikit oleh itu nilainya juga cukup istimewa.

Bercerita tentang art work kulit album ini, Aizat Amdan menggunakan khidmat ilustrator terkenal dan handal iaitu Art Tech. Korang boleh follow di @art_tech. Menariknya, Budiey dapat lihat sendiri lukisan kulit album yang direka dengan terperinci. Ada maksud yang mendalam dan juga begitu simbolik di mana kalau kita lihat sendiri terdapat lima karakter artis yang terlibat dalam album ini.

Layari www.legasi.kge.com.my untuk mendapatkan piring hitam edisi terhad anda.

Komen via Facebook

Komen

Nur Fazura Peraga Koleksi Busana Raya Innai Red 2014

Posted: 26 May 2014 08:30 PM PDT

Beautiful hues of spring inspired by the beauty of Japanese cherry blossoms form the basis of INNAI RED's Raya collection for 2014. The collection is dominated by beautiful colours accentuated with sophisticated detailing that stays true to the label's design philosophy.

The INNAI RED women is of subtle grace and elegance, since its inception. INNAI RED has worked with local celebrities like Nora Danish and Siti Saleha in its previous Raya campaigns. This year, Nur Fazura is chosen as the face for INNAI RED's Raya campaign. The collection presents options of cleverly designed pieces that compliments her personal style without being overpowering.

Semi-fitted modern kurungs are cut to perfection; clean linear lines that gives it a modern feel. The look is extremely polished but not constricting, feminine yet not girly. It is this juxtaposition that continues to be the label's trademark.

Colours play a vital role in displaying the festive spirit of Hari Raya. From vibrant tones to sweet pastels, pieces can easily see its wearer through day and night staying effortlessly stylish with the addition of personal adornments. Styles in lime, fuchsia, coral, blush, nude and peppermint makes them soothingly striking and timeless additions to the wardrobe.

Never one to shy from using the best fabrics available, the collection is beautifully constructed of materials that lend a necessary luxury. Chiffon, pleated fabric, charmeuse, crepe silk, french lace & european brocades are used throughout and paired ingeniously with the right cut and style in creating a stunning ensemble.

Details are key and what is presented in this collection will make the pieces both enchanting and luxurious. Cluster embellishments, organza trimmings, pleats, peekaboo cut-outs, frills and mixed fabrics can be seen throughout the collection, never literal but cleverly weaved in to create a hint of glamour and sophistication.

Stylish mavens would also see the versatility of this collection beyond Raya, styling tops and bottoms with other fashionable alternatives on other occasions. The collection presents eighteen styles to choose from with limited pieces available for each style.

INNAI RED Raya 2014 are priced from RM1,800 to RM3,500 and sold exclusively at INNAI RED boutique in Plaza Damas.

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

INNAI RED RAYA

Komen via Facebook

Komen

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories