RSS

Nuffnang

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!

sumber :-

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!


Danial Juara Idola Kecil Ultra

Posted: 15 Jun 2014 04:56 AM PDT


Danial Cheur Hamasiah.
KUALA LUMPUR: Bekas juara program Idola Kecil musim keenam, iaitu Danial Cheur Hamasiah muncul sebagai juara pertandingan Idola Kecil Ultra yang diadakan di KL Live @ Life Centre dekat sini, malam Sabtu.

Danial, 13, mendendangkan lagu nyanyian asal Christina Aguilera iaitu Hurt dan sebuah lagu baharu berjudul Sinar Pelangi yang turut menampilkan penyanyi Asmidar berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai RM30,000 berserta trofi.

Selain hadiah tersebut, Daniel juga membawa pulang kontrak bernilai RM50,000 bersama The Talent Unit yang akan menerbit dan menguruskan kerjaya nyanyiannya pada masa hadapan.

Danial ketika ditemui nyata terkejut dengan kemenangan kali keduanya itu kerana mengakui saingan daripada tiga peserta lain amat sengit pada malam kemuncak itu.

"Saya memang tak sangka sebab kawan-kawan lain turut membuat persembahan yang hebat. Apabila diumumkan sebagai pemenang dan melihat gambar saya yang keluar di skrin, saya akui sangat terkejut kerana terlalu teruja untuk mengetahui keputusannya," katanya.

Idola Kecil Ultra dicetuskan selepas kejayaan program realiti kanak-kanak Nombor Satu Malaysia, iaitu Idola Kecil yang telah pun bersiaran selama enam musim di TV9 dan memperlihatkan persaingan 30 peserta terbaik menerusi musim terdahulu.

Tempat kedua menjadi milik Muhammad Azzamuddin Lop Hashim atau Azzam, 17, finalis daripada Idola Kecil musim ketiga.

Azzam mendendangkan lagu nyanyian asal Azlan & The Typewriter iaitu Kelibat dan sebuah lagu baharu berjudul Dengar duet bersama Awi Rafael.

Manakala Harris Alif Rashidi atau Harris, 15, juara Idola Kecil musim ketiga terpaksa berpuas hati ditempat ketiga.

Harris mendendangkan lagu nyanyian asal John Legend, All Of Me dan sebuah lagu baharu berjudul Destinasi duet bersama Radhi dari kumpulan OAG.

Satu-satunya finalis perempuan iaitu Nor Balqis Ahmad Tajuddin atau Balqis, 15, daripada Idola Kecil musim ketiga berada ditempat terakhir.

Balqis mendendangkan lagu nyanyian asal Datuk Siti Nurhaliza berjudul Nirmala dan sebuah lagu baharu iaitu Nyawa duet bersama Aepul.

Penjurian kali ini memperlihatkan 90 peratus daripada markah diadili oleh juri profesional iaitu Tomok, Akim Ahmad dan Elfira Loy manakala 10 peratus lagi diadili oleh peminat.

Dalam perkembangan sama, Idola Kecil Ultra turut menyampaikan Anugerah Idola Ultra kepada Azzam yang dipilih oleh peminat menerusi laman web TV9 sebelum pertandingan akhir bermula.

Program itu dihoskan oleh Aliff Satar.

Sementara itu, Pengurus Besar TV3 dan TV9, Sherina Nordin berkata, program berkenaan diwujudkan kerana tidak mahu mempersia-siakan bakat peserta daripada keenam-enam musim sekaligus memperlihatkan penerbitan Idola Kecil Ultra yang menyaksikan pertarungan antara 30 finalis terbaik sepanjang enam musim.

"Menerusi Idola Kecil Ultra ini juga, kita dapat melihat perubahan vokal mereka yang semakin mantap dan persembahan mereka yang lebih  berkeyakinan," katanya.

Idola Kecil Ultra disiarkan secara langsung menerusi saluran TV9 pada pukul 8.30 malam.

Yatt Hamzah Mahu Pasarkan 'Suci' Ke Peringkat Antarabangsa

Posted: 15 Jun 2014 04:55 AM PDT


Yatt mahu melancarkan rangkaian pakaian muslimahnya di luar negara.
KUALA LUMPUR: Pengusaha pakaian muslimah dan pelakon, Yatt Hamzah berhasrat memperkenalkan jenama pakaian muslimahnya, Suci, ke peringkat antarabangsa dan seterusnya membuka cawangan butiknya di negara-negara di rantau Asia.
Menyasarkan Brunei dan Singapura sebagai lokasi pembukaan butik yang seterusnya, Yatt kini mempunyai sebuah butik di ibu kota.

"Saya melihat Brunei dan Singapura sebagai pasaran berpotensi besar di samping telah mempunyai pelanggan tetap dari kedua-dua negara itu," kata Yatt ketika ditemui di Pameran Hijab Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIHF) 2014.

Pelakon dan peragawati muslimah turut menyasarkan jualan segera di Pameran Hijab sebanyak RM10,000 sehari.

Suci menyediakan 30 koleksi busana muslimah serta tudung dan setiap koleksi jenama tersebut menampilkan rekaan tersendiri serta warna yang berlainan.

Potongan harga sehingga 70 peratus akan diberikan kepada pengunjung pameran bagi setiap pembelian tudung dan jubah di gerainya.

Yatt berkata KLIHF 2014 memberi peluang kepadanya untuk beramah mesra dengan peminat-peminatnya serta dapat bersaing secara sihat dengan jenama lain.

Memanfaatkan jualan dalam talian yang bermula sejak Jun 2013, Yatt telah mengorak langkah ke hadapan dengan pembukaan butik.

"Untuk masa hadapan, saya berharap untuk mendaftarkan perniagaan kepada sendirian berhad bagi memudahkan usaha mengembangkan jenama saya," tambahnya lagi.

Selamat Bertunang, Amir (Raja Lawak) Kahwin Tahun Depan

Posted: 15 Jun 2014 04:54 AM PDT


Gambar Amir dan tunangnya, Intan selepas majlis pertunangan mereka yang berlangsung pada Jumaat lalu. 
PETALING JAYA: Peserta program Raja Lawak musim ke-3 (RL3) iaitu Amir masih belum menetapkan tarikh sebenar untuk melangsungkan perkahwinan dengan tunangnya yang dikenali sebagai Intan.

Amir atau nama sebenarnya Mohammad Amirullah Azmi, 26, bagaimanapun berkata, mereka merancang untuk berkahwin pada tahun hadapan selepas mengikat tali pertunangan dalam satu majlis yang diadakan dirumah pihak perempuan di Sungai Besi, Kuala Lumpur Jumaat lalu.

"Alhamdulillah majlis tersebut berjalan dengan lancar dan kami akan bertunang selama setahun.

"Bagaimanapun masih belum ditetapkan tarikh sebenar kami akan bernikah namun menjangkakan ia akan dilangsungkan lebih awal daripada tempoh bertunang," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi pada Sabtu.

Amir sebelum ini pernah membuat pengakuan hatinya sudah terbuka dan berhasrat untuk berkahwin dengan kekasihnya selepas enam bulan berkenalan.

Perasaan cinta tersebut berputik selepas dia melakukan solat sunat istikharah bagi mengetahui sama ada wanita berkenaan sesuai untuknya ataupun tidak.
Amir memberitahu Intan sangat memahaminya. 
Dalam pada itu, Amir berkata, mereka merancang majlis berkenaan sejak sebulan lalu selepas hubungan tersebut mendapat restu keluarga kedua-dua belah pihak.

"Majlis yang diadakan secara kecil-kecilan sahaja dan syukur semua yang dirancang berjalan dengan baik. Paling penting ia mendapat restu daripada kedua-dua keluarga," ujarnya.

Sementara itu, Amir berkata, Intan adalah pilihan tepat untuk dijadikan isteri kerana wanita berkenaan sangat memahami dan sentiasa menyokongnya dalam pelbagai perkara.

Jelas Amir lagi, Intan juga adalah orang yang bertanggungjawab menyakinkannya untuk memulakan perniagaan dan sentiasa menyokongnya sehingga usahanya membuahkan hasil.

"Selain itu Intan seorang yang sangat penyabar dan tidak pernah mengongkong saya, itu adalah sikap dia yang paling saya kagumi," katanya.

Dalam perkembangan lain, Amir berkata, selain sibuk dengan aktiviti seni dia kini semakin ligat mempromosikan sabun pencuci (detergen) yang dijualnya sejak beberapa bulan lalu.

Orang ramai yang ingin mencuba sabun pencuci bagi menyokong perniagaan Amir ini bolehlah menghubungi rakan kongsinya iaitu Azrai di talian 012-6991164.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories