RSS

Nuffnang

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!

sumber :-

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!


Ada Pihak Mahu Tutup Periuk Nasi Akhil Hayy

Posted: 29 May 2014 04:29 AM PDT


akhil hayy
Akhil Hayy menunjukkan single terbaharunya.
PETALING JAYA: Penyanyi dan pendakwah bebas Akhil Hayy mendakwa seorang individu berpengaruh cuba menyekat namanya daripada terlibat dengan beberapa program terbitan sebuah stesen televisyen.

Akhil atau nama sebenar Akhil Abdul Hayy, 44, berkata, dia menyedari perkara itu selepas mendapati sudah beberapa kali namanya digugurkan pada saat-saat akhir sebelum menyertai sesebuah rancangan.

"Saya tiada masalah dengan stesen televisyen berkenaan sebaliknya ada seorang individu dalam stesen itu yang cuba menyekat periuk nasi saya.

"Dia menggunakan kuasanya untuk mempengaruhi orang lain sehingga mereka gugurkan nama saya tanpa memberi alasan," katanya kepada mStar Online, di sini, Khamis.

Akhil ditemui pada majlis pelancaran single terbaharunya berjudul Andai Esok di Pua Herritage, Amcorp Mall, di sini.
akhil hayy
Akhil Hayy


Dia sepatutnya terlibat dengan sebuah telefilem berjudul Rock Sangkut yang diterbitkan syarikat milik Mawi namun terpaksa digantikan dengan seorang pelakon lain selepas namanya ditolak.

Katanya, bukan itu sahaja, malah beberapa program keagamaan popular yang pada mulanya menawarkan dia sebagai juri juga ditarik balik tanpa sebarang alasan.

"Sudah empat tahun perkara ini terjadi. Ia seperti masalah peribadi individu itu sendiri kerana pihak stesen beberapa kali cadangkan nama saya tetapi digugurkan pada saat-saat akhir," katanya kesal.

Bagaimanapun, dia biarpun tidak muncul di televisyen, dia masih aktif menyebarkan dakwah di masjid dan juga surau.

Dalam pada itu, single Andai Esok  dicipta oleh Badhisham, manakala lirik ditulis oleh Hairul Anuar Harun.

Menurut Akhil, lagu keagamaan ini merupakan sumbangannya kepada umat Islam sebelum dia meninggal dunia.

"Lagu ini menceritakan tentang perjalanan hidup manusia dan saya harap dapat ia memberi kesan kepada orang yang mendengarnya," kata Akhil.

Suami Abby Abadi Lakukan Dua Kali Lafaz Cerai

Posted: 29 May 2014 04:27 AM PDT


abby abadi
Abby Abadi melambaikan tangan kepada jurugambar yang merakamkan wajahnya. 

KUALA LUMPUR: Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini diberitahu suami kepada pelakon Abby Abadi iaitu Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, melakukan dua kali lafaz cerai terhadap pelakon itu termasuk salah satunya tidak dimaklumkan kepada mahkamah. 

Sehubungan itu Hakim Syarie iaitu Shaiful Azli Jamaludin terpaksa menangguhkan permohonan pengesahan lafaz cerai yang dibuat pelakon itu kepada 11 Jun depan bagi membolehkan lafaz cerai kali pertama difailkan.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, 37, sebelum itu mendedahkan kepada mahkamah suaminya pernah memberitahu seorang kenalan bahawa mereka sudah bercerai dan mengakui terkejut apabila diberitahu mengenai perkara itu.

Pasangan itu bagaimanapun meminta nasihat kes itu kepada bapa saudara Muhammad Noor Farhan yang juga defendan dalam kes ini dan mereka kemudiannya melakukan rujuk secara perbuatan tanpa melaporkan kes berkenaan kepada mahkamah.
Muhammad Noor Farhan berjalan keluar dari mahkamah dan enggan ditemubual.

"Lafaz kali pertama itu tidak dibuat kepada saya tetapi dia memberitahu kepada seorang kenalan bahawa kami sudah bercerai dan apabila saya dimaklumkan mengenai perkara itu saya merujuk perkara berkenaan kepada bapa saudara suami di Kelantan untuk mengetahui sama ada ia sah atau pun tidak.

"Apabila diberitahu lafaz dibuat itu sah kami rujuk secara perbuatan tanpa melaporkannya kepada mahkamah," jelas Abby kepada mahkamah.

Pelakon drama bersiri Gerak Khas itu turut memberitahu kejadian itu berlaku pada Januari lalu.

Terdahulu, Abby selaku plaintif memberitahu mahkamah, Muhammad Noor Farhan telah menghantar mesej Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) kepadanya berbunyi "Aku ceraikan kau" dan diikuti "Mulai hari ini kau dah tiada apa-apa hubungan dengan aku" pada 9 Mei lalu.

Pasangan itu membuat permohonan di kaunter mahkamah untuk menfailkan lafaz cerai kali pertama yang dibuat oleh Muhammad Noor Farhan pada Januari lalu.

Jelas Abby, SMS yang dihantar kira-kira pukul 10.25 pagi itu dibuat oleh defendan selepas mereka bertengkar pada malam sebelumnya ekoran suaminya itu tidak pulang ke rumah.

"Semasa saya terima SMS berkenaan saya berada di dalam kereta namun saya tidak ingat ada atau tidak membalas mesej itu untuk mendapatkan kepastian daripadanya.

"Kejadian berpunca selepas terdapat perselisihan faham yang berlarutan sehingga dia tidak balik rumah pada malam sebelum dia melafazkan cerai menerusi mesej," katanya kepada mahkamah.
Muhammad Noor Farhan ketika disoal balas oleh Shaiful Azli mengakui ada menghantar SMS berkenaan dan memang berniat untuk menceraikan isterinya itu.
Sementara itu, Abby ketika ditemui diluar mahkamah memberitahu, dia reda dengan ketentuan terhadap perkahwinannya dengan Muhammad Noor Farhan namun masih berharap ia dapat diselesaikan secara baik.

Artis Singapura Cari Makan Di Malaysia Perlu Fikir Panjang - Shah Iskandar

Posted: 29 May 2014 04:24 AM PDT


Shah Iskandar anggap perjalanan masih jauh untuk jadi seperti Aaron Aziz 
PETALING JAYA: Pelakon kelahiran Singapura iaitu Shah Iskandar memberi nasihat kepada artis-artis dari negara itu yang ingin mencuba nasib di Malaysia supaya berfikir panjang sebelum membuat keputusan tersebut.
Shah atau nama sebenarnya Shah Iskandar Mahfuz, 32, berkata, tindakan mencuba nasib di negara orang bukan sesuatu yang mudah dan memerlukan banyak pengorbanan.

Saya nasihatkan kepada artis Singapura yang ingin datang mencuba nasib di negara ini agar mereka fikir panjang kerana ia bukan senang seperti yang mereka sangkakan.

"Jangan terlalu fikirkan tentang populariti sahaja tetapi pengorbanan yang terpaksa dilakukan kepada kerjaya tetap yang mungkin ada dan keluarga sebelum bekerja di sini," katanya kepada mStar Online. 
Tambah Shah, dia yang sudah menetap hampir lima tahun di negara ini terpaksa memulakan semula kerjaya seninya daripada bawah dan meninggalkan ibunya, Haliza Yusof bersendirian di Singapura.Katanya, bukan sahaja itu, artis-artis Singapura juga perlu kuat daripada segi mental dan fizikal untuk bersaing dengan artis-artis tempatan yang sudah ada nama.

"Saya rasa pengorbanan paling utama saya ialah terpaksa tinggalkan ibu bersendirian di sana namun saya sering berulang alik untuk melihat keadaan dia.

"Selain itu, kalau mahu diikutkan kerjaya saya sebagai artis di sana, saya sudah selesa, namun saya kena bermula semula daripada kosong untuk berada di sini," katanya yang baharu memenangi anugerah Pelakon Drama Lelaki Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2013 (ABPBH 2013) pada Sabtu lalu.

Sementara itu, dia yang dikatakan bakal menjadi pengganti kepada aktor kelahiran Singapura juga iaitu Aaron Aziz menganggap perjalanan ke arah itu masih jauh.

Namun, Shah berkata, dia akan terus berusaha untuk meningkatkan prestasinya dalam industri seni negara ini agar seiring dengan pelakon itu.

"Aaron Aziz sudah ada tahap dia sendiri yang mana bagi saya dia sudah mempunyai nama yang kuat dalam industri seni di Malaysia.

"Untuk saya sampai ke tahap itu masih banyak masa yang diperlukan namun saya akan terus berkerja keras untuk berada di tahap tersebut," katanya.

Keputusan Bantahan Kes Nusyuz Sari Yanti 8 September Depan

Posted: 29 May 2014 04:23 AM PDT


Sari Yanti sebelum ini telah menfailkan penceraian terhadap suaminya di Mahkamah Rendah Syariah Seremban, Negeri Sembilan pada 25 Februari lalu.
SHAH ALAM: Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling menetapkan 8 September depan bagi membuat keputusan terhadap bantahan awal berhubung nusyuz yang difailkan oleh  Mohd Edy Casmadi Che Hussin terhadap pelakon Sari Yanti.

Hakim Syarie, Abdul Halim Abu Samah akan membuat keputusan itu bagi menentukan sama ada pihak mahkamah mempunyai kuasa untuk mendengar kes nusyuz yang difailkan Mohd Edy sekalu plaintif.

Pasangan itu bagaimanapun tidak hadir pada perbicaraan tersebut dan hanya diwakili peguam masing-masing.

Bekas peserta program Fear Factor musim kedua itu pada 30 April lalu memfailkan bantahan awal permohonan nusyuz yang dibuat oleh suaminya memandangkan pelakon itu terlebih dahulu memfailkan permohonan cerai di Seremban, Negeri Sembilan.

Dalam pada itu, peguam syarie plaintif, Munirah A. Bakar memohon kepada mahkamah untuk memfailkan hujah bantahan awal itu di kaunter secara serentak bagi memudahkan sebarang pertikaian sebelum keputusan dibuat oleh mahkamah.
Mohd Edy menfailkan permohonan kembali taat terhadap Sari Yanti pada 7 Mac lalu.

Abdul Halim membenarkan hujah difailkan secara serentak pada 11 Ogos depan dan turut dipersetujui oleh peguam defendan, Marlina Amir Hamzah.

Dalam pada itu, Abdul Halim turut memerintahkan pihak plaintif memfailkan avidavit jawapan terhadap bantahan awal dibuat oleh defendan pada 18 Jun ini. 

Manakala pihak defendan perlu menfailkan avidavit balasan sebulan selepas itu iaitu pada 11 Julai depan.

Pada 7 Mac lalu, Mohd Edy menfailkan permohonan kembali taat terhadap Sari Yanti di mahkamah sama. Sari Yanti atau nama sebenarnya Sari Yanti Mohamad Nazari, 30, memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya di Mahkamah Syariah Seremban, Negeri Sembilan pada 25 Februari lalu.

Hasil perkongsian hidup dengan Mohd Edy Casmadi selama lima tahun, Sari dikurniakan dua anak lelaki iaitu Barr Al Aliy dan Basit Al-Haq masing-masing berusia empat dan dua tahun.

Uqasha Senrose Sahkan Berkawan Dengan Syafiq Kyle

Posted: 29 May 2014 04:22 AM PDT


syafiq uqasha
Uqasha (kiri) akui selesa mengenali Syafiq Kyle.
PETALING JAYA: Ketika berlakunya krisis hubungan cinta antara Uqasha Senrose dengan Pekin Ibrahim, pelakon wanita itu dikatakan berkawan rapat dengan pelakon baharu, Syafiq Kyle.

Perkara itu disahkan sendiri oleh Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Senrose Nik Sen, 22, apabila dia memberitahu lebih selesa mendekati pelakon tersebut sejak beberapa bulan lalu.

"Ya, saya memang berkawan dengan Syafiq Kyle dan boleh dikatakan dia antara kawan lelaki yang rapat dengan saya ketika ini.

"Saya selesa keluar dengan dia kerana kami boleh berborak-borak dan berkongsi masalah. Kalau ada kelapangan kami juga selalu pergi ke mana-mana majlis bersama termasuklah dengan pelakon Syahrul Ridzwan," katanya kepada mStar Online.

Uqasha diminta mengulas hubungannya dengan pelakon baharu tersebut selepas dia membuat kenyataan mengejutkan iaitu hubungannya dengan Pekin Ibrahim sudah tidak punyai apa-apa lagi. 
mStar Default Image
Uqasha akui mulai rimas dengan pelbagai kenyataan dibuat Pekin mengenai hubungan mereka.

Berberapa minggu lalu Syafiq, 22, yang dikenali menerusi drama berisiri Tanah Kubur,Anugerah Terindah dan terbaharu Oh My English musim ketiga telah memuat naik gambarnya berpegangan tangan dengan Uqasha di laman Instagram miliknya.

Bagaimanapun gambar itu dipadamkan tidak lama kemudian. 

Dalam pada itu ditanya kenapa Syafiq memadamkan gambar mereka Uqasha berkata dia tidak pasti kenapa pelakon tersebut berbuat demikian.

"Saya tahu dia muat naik gambar kami dan selepas itu dia buang pula. Entahlah tak tahu kenapa. Mungkin dia takut dengan tekanan yang mungkin diterima," katanya. 

Dalam pada itu, Uqasha mengakui dia kini dalam dilema apabila Pekin masih menjaja kisah cinta mereka sedangkan dia tidak mahu bersama pelakon itu lagi.

Perbuatan Pekin itu katanya menyebabkan dia sukar untuk berkawan dengan mana-mana lelaki selain sering dipandang serong apabila ramai yang beranggapan dia adalah tunangan orang.

"Saya sudah cakap dahulu yang Pekin datang ke rumah saya hanya untuk merisik dan bukan datang untuk meminang. Saya kesal dia member kenyataan yang kami bertunang. Itu semua tak betul. 

"Perkara itu juga menyusahkan saya bila orang masih anggap saya tunangan orang dan masyarakat akan pandang serong apabila saya keluar dengan kawan lelaki lain," ujarnya. 

Sementara itu Uqasha berkata dia cuba menghubungi Pekin untuk menyelesaikan masalah mereka tetapi tidak berjaya.

Tindakan Saman MAS Sengaja Diperbesarkan - Hanez Suraya

Posted: 29 May 2014 04:21 AM PDT


Hanez Suraya memberitahu tindakannya menyaman MAS adalah proses biasa sebagai seorang pelanggan yang privasinya telah diceroboh sehingga menyebabkan dia menjadi bahan perbincangan umum.
PETALING JAYA:Pelakon Hanez Suraya menjelaskan tindakannya memfailkan saman terhadap Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) sengaja diperbesar-besarkan oleh sesetengah pihak hanya kerana dia bergelar selebriti.

Hanez atau nama sebenarnya Hanez Suraya Abdul Aziz, 28, berkata, tindakannya itu adalah proses biasa sebagai seorang pelanggan MAS yang privasinya telah diceroboh sehingga menyebabkan dia menjadi bahan perbincangan umum.

"Ini adalah berkaitan dengan privasi dan hak saya sebagai pelanggan MAS yang telah diceroboh tanpa kerelaan saya dan berharap peminat tidak terus membuat kesimpulan negatif terhadap tindakan saya itu hanya kerana saya seorang selebriti," jelasnya.

Hanez dan kekasihnya Romie Razin Adilha Abd Jais, 34, memfailkan saman tersebut di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 22 Mei lalu menerusi peguamnya, Wan Nurliyana Abdul Rahman.

Hanez (depan), Kilafairy dan Izzue Islam bakal muncul dalam pementasan teater Projek Kahwin di Istana Budaya pada 6 hingga 14 Jun depan.

Pasangan itu mendakwa beberapa jam selepas mendarat di Bangkok pada 20 April lalu, mereka dimaklumkan oleh rakan-rakan yang sebahagian daripada  salinan pas masuk mereka telah muncul di akaun Facebook yang dikenali sebagai "Kami sokong Liyana Manan" termasuk 1,000 komen yang mengejek mereka.

"Biarlah apa orang nak cakap tentang perkara itu kerana saya sudah serahkan kepada peguam dan saya dinasihatkan tidak mengulas panjang mengenai perkara ini," katanya.

Bagaimanapun Hanez mengakui ada menerima panggilan daripada pihak MAS selepas memfailkan saman dan respon diberikan positif. Dalam perkembangan lain, Hanez berkata dia kini sedang sibuk dengan latihan teater Projek Kahwin yang akan dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya pada 6 hingga 14 Jun depan.

Teater terbitan Mask Team itu membariskan barisan pelakon Izzue Islam, Shah Iskandar, Kaka Azraff, Sherry Alhadad dan Kilafairy.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

Categories